یک کارشناس اقتصادی گفت:عدم تامین ارز مورد نیاز صنایع مختلف توسط بانک مرکزی باعث شد تا این شرکت‌ها برای تامین ارز مورد نیاز خود به سراغ بازار آزاد بروند.

رونق بازار غیررسمی نتیجه عدم تامین ارز توسط بانک مرکزی

احمدزاده اصل کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص علت کاهش نرخ ارز در بازار اظهار کرد: طی ۲ تا سه ماه گذشته شاهد افزایش بی رویه نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی بوده ایم که این موضوع متاثر از چند عامل است.

وی بیان کرد:انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیش بینی های صورت گرفته در خصوص اینکه چه کسی سکان دار این کشور خواهد شد می تواند یکی از عوامل نوسانات بازار ارز باشد .

این کارشناس ادامه داد:رفتار هیجانی مردم به منظور جلوگیری از کاهش بیش از حد ارزش دارایی‌هایشان از دیگر عوامل موثر در افزایش نرخ ارز است، همچنین عدم تامین ارز مورد نیاز صنایع مختلف توسط بانک مرکزی مزید بر علت شد تا این شرکت ها برای تامین ارز مورد نیاز خود به سراغ بازار آزاد بروند و همین عاملی شد تا نرخ ارز دچار نوسان شود.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به اینکه اُفت ارزش بازار سرمایه هم یکی از عوامل حائز اهمیت در ایجاد نوسان در بازار ارز است، تصریح کرد: رشد ارزش بازار سرمایه سبب شده تا نرخ ارز روند نزولی پیدا کند.

احمدزاده با تاکید بر اینکه دولت و مجلس نباید دخالتی در بازار سرمایه داشته باشند بلکه باید با تنظیم قوانین و نظارت از این بازار حمایت کنند، گفت:پیش بینی می شود با این اقدام روند نزولی نرخ ارز تداوم یابد و بازار شرایط مناسب تری پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار