مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۳۰۰ فروند تجهیزات دریایی و بندر در کشور وجود دارد و ۲۹۲ فروند هم در حال ساخت است‌.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود با بيان اينكه  ۱۶۷ پروژه  دریایی و بندری  با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ همت به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان داده شده است.

وی افزود: ۶۲ همت سرمایه گذاری بخش خصوصی در دریا و بندر انجام شده و بخشی از آن ها هم در حال انعقاد است.

صفایی گفت: ۲۲ فروند اسکله  مسافری در طی سه سال گذشته برای توسعه گردشگری ساخته شده است همچنین توسعه تجارت دریایی خزر هم در راستای توسعه گردشگری انجام شده که منجر به رشد قابل توجه گردشگر در دریای خزر شده است. 

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: ۳۸ نفر از نخبگان کشوری را سازمان بنادر و دریانوردی جذب کرده است همچنین ۵۳ درصد رشد دوره های آموزشی ودریانوردی را داشته ایم اما با این وجود در حوزه دریایی   ما با کمبود افسر دریایی روبرو هستیم. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: ۱۴۶ هزار شناور فروند به ۱۷۵ هزار فروند افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سانحه جدی دریایی و درحوزه تجاری نداشته ایم گفت: با توجه به تقویت حوزه دریایی وتجاری کشور بخش عمده ای از مردم در ایام تعطیلات از جزایر ما بازدید کرده اند. 

او یادآور شد:  ناوگان تجاری که شامل پرچم ایران بوده  حجم جابه جایی کالا و GT آنها از ۱۳ میلیون تن به ۱۴ میلیون تن رسیده است‌.

وی تاکید کرد: ظرفیت اسمی  بنادر از ۲۸۰ میلیون تن به ۳۰۰ میلیون تن رسیده است.در حال حاضر ۴۰۵ پروژه زیربنایی داریم که اعتبار آن  به ۱۴۸ همت رسیده است.

 صفایی تاکید کرد: لایروبی و احیای خلیج گرگان در بندر ترکمن راه اندازی کرده ایم، همچنین بیش از ۳۰۰ فروند تجهیزات  دریایی و بندری استراتژیک در بنادر  کشور در حال ساخت است  همچنین ۲۹۲ فروند هم در حال ساخت است که‌ از این تعداد ۸۳ فروند تحویل شده و مابقی با پیشرفت بالا در حال ساخت است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: بندر ، سازمان بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار