نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی و معاملاتی که صورت گرفته، حدود ۵۰ درصد اجاره بها افزایش یافته است.

داود بیگی‌نژاد نایب رئیس اتحادّیه مشاوران املاک تهران در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنجم سیما در مورد قیمت اجاره مسکن گفت: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، ۳ هزار و ۹۰۰ قرارداد در خرداد ماه در مبایعه نامه منعقد شده و در مناطق ۵ و ۱۰ شهر تهران بیشترین معاملات صورت گرفته است. در واقع به دلیل گستردگی منطقه ۵ و کوچک بودن منطقه ۱۰ این دو تا منطقه در صدر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یک سری از مناطق همچون ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ در جدول توزیع مناطق شهر تهران برحسب سهم از تعداد معاملات انجام شده قرار ندارند، که در نتیجه تعداد قرارداد‌هایی که نسبتاً دسترسی افراد و تمکن مالی آنها نسبت به مناطق دیگر کمتر بوده، شاهد قرارداد‌ها کمتری نیز در این مناطق هستیم. 

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به آمار‌های اجاره بها، بیان کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی و معاملاتی که صورت گرفته، متاسفانه حدود ۵۰ درصد اجاره بها افزایش پیدا کرده است.

بیگی‌نژاد عنوان کرد: متاسفانه از سال ۸۸ به جهت تنظیم‌گری در بازار مسکن قوانینی وضع شد که برخلاف قانون مشاوران املاک کنار گذاشته شدند. تنها در ۸ سال دوران ریاست احمدی نژاد به دلیل تعداد انبوه تولید مسکن شاهد کاهش محسوس اجاره بها بودیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیشترین تنظیم‌گری‌ها و برخورد‌ها با مشاوران املاک صورت گرفت. متاسفانه قیمت مسکن در خردادماه نسبت به سال گذشته حدودا ۱۰ درصد و اجاره در حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه باید قبول کنیم که خرید مسکن در دست و توان مردم نیست، گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته هر میزانی که ساخت مسکن دچار مشکل شد، در سال‌های پس از آن به همان میزان نیز قیمت اجاره بها افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با توجه اینکه حدود ۱۲ هزار واحد صنفی به صورت مجاز و غیر مجاز فعال است، تعداد قرارداد‌های ما با کار‌هایی که صورت گرفته تطبیق ندارد؛ اگر هدف ما برطرف کردن مشکلات بخش مسکن است، باید قبل از اینکه جرایم یا تنبیهات، تسهیلات و اقدامات پیشگیرانه را برای سازنده و مالک در نظر بگیریم. 

بیگی‌نژاد در پایان عنوان کرد: انتظار داریم وزیر راه و کسانی که دست‌اندرکار موضوع مسکن هستند مشکلات مشاوران املاک را دوچندان نکنند.

برچسب ها: اجاره بها ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار