دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ۳۰ درصد جهش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم برنامه‌ریزی شده است.

احمد مهدوی‌ابهری  در آیین گشایش پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه نرخ رشد ۸ درصدی و صادرات غیرنفتی سالانه ۲۳ درصدی در برنامه هفتم دیده شده است که این موضوع شامل صنعت پتروشیمی نیز می‌شود، بیان کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم  باید از ۹۶ میلیون تن به ۱۳۱.۵ میلیون تن برسد.

او افزود: ۹۶ میلیون تن از برنامه‌های سوم تا ششم توسعه محقق شده است، بنابراین ۳۰ درصد جهش در این برنامه، نیازمند الزام‌ها و زیرساخت‌هایی است که باید از سوی حاکمیت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بخش خصوصی فراهم شود.

وی افزود: بخش خصوصی اکنون باید رو به جلو حرکت کند و قابلیت خودش را نشان دهد، همان‌طور که تاکنون نیز نقش پررنگی داشته است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به امضای ۱۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با وزارت نفت با هدف تولید روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز اشاره کرد و گفت: اجرای این تفاهم‌ها افزون بر تأمین خوراک پایدار برای صنعت، به ناترازی گاز در کشور هم کمک می‌کند.

مهدوی‌ابهری با تأکید بر لزوم تأمین خوراک پایدار صنعت پتروشیمی ادامه داد: موانع توسعه صنعت پتروشیمی برای افزایش تولید باید رفع شود. دولت چهاردهم نیز نگاه حمایتی و روشنی به بخش خصوصی دارد.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی صنعت پیشران کشور است که در سال‌های اخیر در ارزآوری و تولید بسیار به کشور کمک کرده است، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صادرات‌محور است و باید با وجود تحریم‌ با رقبا رقابت کنیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی انجمن بر فعال بودن بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: به‌دنبال این هستیم که به طرح‌های در زمینه انرژی‌های پاک کمک کنیم تا منابع مالی مورد نیازشان تأمین شود.

مهدوی‌ابهری اعلام کرد: قراردادی در حال نهایی‌شدن است که پتروشیمی‌ها بخاری‌های معمولی مردم را با فاینانسی از چین تعویض کنند. همچنین توصیه می‌کنم که پتروشیمی‌ها نیز به تولید برق از انرژی خورشیدی ورود کنند.

او گفت: صنعت پتروشیمی منتظر دولت نیست و با کمک شرکت ملی صنایع پتروشیمی بامنطق و بدون زیاده‌خواهی مسائل را پیگیری می‌کند تا به اهداف مورد نظر برسد و نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی محقق شود.

خبرنگار:رضا زارع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار