یک مقام مسئول گفت: همزمان با تکمیل بخشی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن طبق قراردادهای منعقد شده از ظرفیت‌های شرکت‌های تولیدکننده داخلی استفاده خواهد شد.

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص  استفاده از ظرفیت های داخلی در تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: در تلاش هستیم که برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از تمامی ظرفیت های داخلی در جهت تکمیل پروژه‌ها استفاده کنیم. در بخش مصالح داخلی از جمله لوله، اتصالات و شیرآلات هم از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی افزود: طبق  قراردادهایی که بخش خصوصی با شرکت های تولید کننده منعقد کرده اند از تمامی ظرفیت ها استفاده می‌شود‌.

همچنین آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: استفاده از ظرفیت های داخلی و حمایت از این بخش خود باعث تقویت حوزه اقتصادی کشور شده وحمایت از آنها و تخصیص اعتبار به این بخش انگیزه آنها را برای صادرات محصولات بیشتر می‌کند. 

براساس این گزارش نهمین نمایشگاه بین المللی لوله اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات ساختمان امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) با حضور علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، صحبت الله رحمانی معاون حقوقی وزیر کار و رفاه اجتماعی، مهدی برادران معاون وزیر صمت و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

همچنین این نمایشگاه با حضور ۱۳۸ شرکت داخلی و خارجی از ۱۰ کشور، نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا، استخر، صنایع و خدمات وابسته (PIVEX) آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع از امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) تا پنجشنبه (۲۱ تیرماه) در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.‌

ظرفیت صنعتگران داخلی برای توسعه صادرات در صنعت آسانسور

همچنین امروز بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی، بالابرها، نقاله ها و قطعات، اظهار داشت: کشور ما در این صنعت رشد خوبی داشته و گام های مهمی برای رسیدن به خودکفایی کامل برداشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما در حوزه مسکن، کارگاه بزرگ ساختمانی است، قطعا صنعت آسانسور بیشتر مورد توجه است.
رئیس اتاق تعاون ایران خاطر نشان کرد: با روند رو به رشد این صنعت در آینده نچندان دور در این صنعت به طور کامل خودکفا خواهیم بود و امیدواریم که کشور بتواند تمام نیازهای خودش در این حوزه را بطور کامل تولید کند.

**کاهش ۱۰۰ میلیون دلاری ارز بری با خودکفایی در صنعت آسانسور محمد برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آسانسور و پله برقی، بالابرها، نقاله ها و قطعات گفت: در سالهای اخیر در این حوزه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کاهش ارز بری داشته ایم که اگر برخی موانع در حوزه مواد اولیه برداشته شود و بتوانیم با قیمت های جهانی و مناسب مواد اولیه را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم ، سهم بازارمان در حوزه های صادراتی نیز حتما افزایش خواهد یافت.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار کرد: در صنعت آسانسور بیشترین موضوع ایمنی است که در ارتباط مستقیم با ضمانت کالا است و بیشتر توسط تولیدکنندگان داخلی دنبال می شود که به کالای خودشان مطمئن باشند و این سطح ضمانت را ارتقا بدهند.
وی افزود: این دلایل مختلف باعث شده است که این صنعت در سالهای اخیر رشد خوبی داشته و پیوند با شرکت های دانش بنیان نیز تقویت شده است .

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار