مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: مودیان مالیاتی تبصره ۱۰۰ برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود دیگر نیازی به پر کردن جداول درآمدی ندارند.

 جهانگیر رحیمی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه  تبصره ماده  ۱۰۰ تسهیلاتی را فراهم کرده است که مودیان مالیاتی صاحبان مشاغل بتوانند بدون تکمیل اظهار نامه مالیاتی مالیات مقطوعی را پرداخت کنند گفت: دیگر نیازی نیست که مودیان مالیاتی جداول درآمدی هزینه و اظهارنامه را پر کنند .

وی افزود: در سال های اخیر مودیان دیگر نیازی به مراجعه به ادارات ندارند و می‌توانند از درگاه الکترونیکی سایت مالیات مقطوعی که درج شده را مشاهده کنند و از مزایای پرداخت آن هم هم استفاده کنند و همچنین می‌توانند آن را در دراز مدت پرداخت کنند.

رحیمی  اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال اظهارنامه تا ساعت ۲۴ فردا ۱۵ مرداد است و مردم باید فرم های تبصره را تکمیل کنند و مالیات خود را پرداخت کنند. اداره کل فناوری ما آمادگی دارد که پاسخگوی مردم  است.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی بیان کرد: مودیان می‌توانند در صورت داشتن سوال با ادارات امور مالیاتی تماس بگیرند و ما را در جریان اختلالات موجود بگذارند و در تمام ادارات کل میزهای خدمت برپا شده است.

او گفت:  ساعت کاری کارکنان سازمان مالیاتی را تا ساعت ۹ شب قرار داده ایم  بعد از این مهلت اگر احضار نامه ای تنظیم شود ما بررسی می‌کنیم اما اگر تنظیم نشود ما آن را مطالبه می‌کنیم و مودیان هم می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات مقطوع اقدام کنند و اگر اعتراضی به محاسبات سیستمی داشته باشند  آن را ثبت کنند همچنين  مودیان می‌توانند از تسهیلات قرار داده شده هم استفاده کنند. 

او بیان کرد: در کشورهای دیگر اظهار نامه را به معنای بازگشت مالیات می‌شناسند و در طول دوره مالی مودیان مالیاتی را پرداخت می‌کنند و اگر بخواهند مالیات به آنها برگشت داده شود اظهار نامه مالیاتی پر می‌کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار