فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۹۰ فقره آتش سوزی در سطح کشور رخ داده است.

علی ملکی آهنگران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش در بهار امسال، پوشش گیاهی پرمتراکمی بوجود آمد که اکنون بدلیل گرما در سطح کشور خشک شده است.

به گفته او، در استان های زاگرس نشین شرایط برای حریق اعم از اکسیژن، مواد سوختنی و حرارت مهیاست که بنابر آمار تعداد فقرات آتش سوزی نسبت به سال قبل تغییرات چشمگیری داشته است.

آهنگران ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۹۰ فقره آتش سوزی در سطح کشور داشتیم که حدودا ۴۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها افزود: بنابر آمار ۲۰ هزار و ۷۰۰هکتار دچار حریق شده که براین اساس بیش از ۳۷۰ درصد افزایش حجم سوخته شده است که براین اساس از لحاظ گونه شناسی بیش از ۸۵ درصد حریق ها سطحی و ۱۵ درصد وسیع و در حد آتش سوزی درختان بوده است. گفتنی است که اکثر آتش سوزی ها مربوط به بحث مراتع و گیاهان ناشی از افزایش دماست.

 او گفت: امسال استان های خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد بیشترین حریق ها را داشتند و همواره برای کنترل  و اطفای حریق ها از اقدامات زمینی و هوایی استفاده کردیم به طوریکه از ۲ فروند بالگرد نیروهای مسلح در مراحل مختلف برای اطفای حریق استفاده کردیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار