مجری طرح خودکفایی گندم گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاصبح امروز ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

 سهراب سهرابی گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون ۹۴.۲ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و پرداخت مابقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی است.

مجری طرح خودکفایی گندم ادامه داد: استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن، فارس ۸۷۳ هزار تن، کردستان ۸۴۶ هزار تن، کرمانشاه ۷۶۶ هزار تن، همدان ۵۶۷ هزار تن، خراسان رضوی ۵۰۸ هزار تن، آذربایجان غربی ۴۹۵ هزار تن و لرستان ۴۳۵ هزار تن، بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته او، عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

سهرابی افزود: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم سال جاری تمامی نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

او در مورد تولید بذر گندم گفت: میزان خرید گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از ۴۳۰ هزار تن گذشت و بالغ بر ۸۰ درصد برنامه تولید بذر سال جاری محقق شده است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار