معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری شرکت‌های چینی و استفاده از ظرفیت‌های انبوه‌سازی، تکنولوژی‌های جدید را در حوزه ساختمان سازی وارد کردیم.

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی، سازی مسکن با بیان اینکه ما نیازی به ورود شرکت های چینی در حوزه ساخت مسکن نداریم اما از تکنولوژی های آنها استفاده خواهیم کردگفت: شرکت های دانش بنیان در شهرهای جدید از جمله پردیس و پرند  را مستقر کردیم تا از طریق آن بتوانیم بازار مسکن را تقويت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان  تنها مالی و تسهیلاتی نیست، بلکه در حمایت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌هایی هستیم که ساختار بروکراسی را تغییر دهیم و به ساختار شبکه‌ای برسیم که بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم.

 وی با بیان اینکه استفاده از اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان‌ها به ویژه در بخش عمران و ساختمان و مسکن کشور تاکید رهبر انقلاب است  گفت:  امروز نیز با همین هدف و ارائه برخی از دستاوردها در این بخش به کنار هم آمدیم و میزبان کنسرسیوم‌های شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور هستیم که در این زمینه تفاهمنامه منعقد کنیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث یک‌هزار واحد از واحدهای نهضت ملی و پروژه‌های مشارکتی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است، گفت: حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها مالی و تسهیلاتی نیست بلکه در حمایت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌هایی هستیم که ساختار بروکراسی را تغییر دهیم و به ساختار شبکه‌ای برسیم که بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم.

غفوری با بیان اینکه مشارکت دانش‌بنیان‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و سایر شیوه‌های ساخت، کاهش زمان ساخت، کاهش قیمت تمام شده و کیفی سازی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است گفت: برای خروجی بهتر، مقاومت ساختمان‌ها و از همه مهمتر کاهش هزینه تمام شده به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان رفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ورود شرکت‌های چینی به ساختمان سازی در بخش فرهنگ و تکنولوژی ساخت خبر داد و گفت: در موضوع ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی نداریم، اما موضوع مهم استفاده از تکنولوژی‌های جدید در دنیا است که در این بخش با برخی کشورها تعامل داریم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت‌های چینی تکنولوژی جدید ساختمان سازی را وارد کشور کنیم و چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند و در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی سازی در کشورمان دیدیم. سنگ‌بنای این مشارکت‌ها از بیش از یکسال پیش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه برخی از این تکنولوژی‌ها به شکل ساختمان‌های پیش‌ساخته است گفت: این تکنولوژی وارد بخش علمیاتی و در کارخانه می‌شود که در تلاش هستیم تا بتوانیم این تکنولوژی را با تجربه داخلی آمیخته کنیم و بتوانیم به اهداف خود برسیم.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار