کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع اجتناب کنند.

سمانه غلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان نسبت به جمع آوری سرشاخه ها و میوه‌های آلوده قبل و بعد از وزش باد اقدام کنند.

به گفته او، تولیدکنندگان نسبت به کنترل استحکام و تنظیم دریچه های زنبور عسل خلاف جهش وزش باد و تدابیر لازم ایمنی و هوادهی در استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

 غلامی با تاکید بر کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه و سایر سازه های موقت افزود: تولیدکنندگان تنظیم دما و رطوبت واحدهای گلخانه و دامداری و سایر واحدهای پرورشی را در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، کشاورزان از آتش زدن کاهش و کلش در مزارع اجتناب کنند تا بدلیل گرمای هوا به جنگل ها و دیگر عرصه ها سرایت پیدا نکند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت:کشاورزان و دامداران در هنگان وقوع رعد و برق نسبت به  پناه گرفتن مکان های ایمن اقدام کنند. 

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در سواحل دریای خزر، برخی مناطق خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال آذربایجان غربی روز شنبه در اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر و یکشنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان در بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ روی می‌دهد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار