کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شارژ ۶۰۰ میلیارد تومانی بورس توسط صندوق توسعه ملی در رابطه با اثرات این اقدام نکاتی را مطرح کرد.

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع تزریق نقدینگی از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه که روز چهارشنبه مطرح شد موردی است که می‌توان از آن به عنوان اولین تصمیم جدی دولت که به شکل خاص در زمینه بازار سرمایه اتخاذ شده یادکرد؛ واکنش سریع و به موقعی که نشان می‌دهد می‌توان به وضعیت بازار سرمایه نگاه ویژه‌تری در دولت چهاردهم داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نحو اثر گذاری این تصمیم می‌گوید: به هر حال این تصمیم بی‌تاثیر در افزایش اعتمادسازی فعالان بازار سرمایه به بازار نخواهد بود البته که با توجه به تکانه‌های شدید بورس در چند سال گذشته به شدت آسیب دیده و برخی تصمیمات داخلی و برخی موارد خارجی بر بازار اثر گذار بوده است که بخشی را می‌شود مدیریت کرد و برخی هم خارج از مدیریت بود، اما به هر حال با این تصمیم یک گام مثبت برداشته شده است.

او افزود: در صورتی که این گونه تصمیمات و حمایت‌ها از بازار ادامه دار باشد و مهم‌تر این که تصمیمات خلاف منافع سهامداران اتخاذ نشود به طور قطع کمک کننده بازار خواهد بود باید مقداری به بازار و سهامداران برای بازگشت اعتماد فرصت داد.

او در نهایت می‌گوید: یک مورد و یک جنبه هم برای بهبود شرایط به تنهایی کافی نیست و اگر تنها حمایت نقدی از بازار داشته باشیم این موضوع کفایت نخواهد کرد موضوع بازار بسیار چند وجهی است دقت در تصمیم‌گیری به ویژه اعلام مشخص مواضع می‌تواند جو آرامش را به بازار تزریق و ادامه دار کند.

شارژ ۶۰۰ میلیارد تومانی بورس توسط صندوق توسعه ملی

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره واریز منابع مالی به بازار سرمایه گفته بود: حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه همچنان ادامه دارد. در راستای حمایت از بازار سرمایه چهارشنبه مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال یه حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شد و شنبه هم مبلغ پنج‌هزار میلیارد ریال به حساب این صندوق واریز خواهد شد. هدف صندوق توسعه ملی از ورود به بازار سرمایه، علاوه بر حمایت از بازار، سرمایه‌گذاری است و ممکن است در آینده مبلغ بیشتری را نیز به این بازار واریز کنیم

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار