دهقانی‌نیا گفت: زیرساخت‌های قانونی از طریق شناسنامه‌دار کردن کالا‌های تولیدی در بخش لوازم یدکی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز ایجاد شد.

حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصاحبه با برنامه رادیو اقتصاد گفت: واقعیت این است که حاکمیت باید بر اساس وظیفه ای که دارد زیرساخت ها را فراهم کند تا مردم بتوانند اقدام به خرید لوازم یدکی با اصالت  کنند، این زیرساخت باید به نحوی باشد که از منظر قانونی و فنی بتواند زمینه را برای تقویت زیر ساخت ها فراهم کند.

وی ادامه داد:  ماده سیزده قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده است که باید واردکنندگان تکلیف خود را بابت شناسنامه دار کردن کالای تولیدی یا وارداتی و الصاق شناسه کالا انجام دهند. زیرساخت های لازم را برای ثبت در سامانه جامعه تجارت انجام دهد.

دهقانی‌نیا بیان کرد: زیرساخت های قانونی و فنی محیا شده  و از اردیبهشت ۱۴۰۰ این کار انجام شده است اما تولید کنندگان مهلت خواستند و هماهنگی ها هم صورت گرفت. تا انتهای سال گذشته فرصت داده شد تا ابتدا برای شناسه موقت در داخل مغازه و انبار ها و پس از آن از سال گذشته برای شناسه کالا و رهگیری اقدام کنند.

 سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  توضیح داد: مردم قبل از نهایی کردن خرید خود در محل خرید کالا همان‌جا با استفاده از تلفن همراه به اصالت سنجی کالا اقدام و بعد معامله را نهایی کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: حمل ونقل ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار