معاون بازرگانی پشتیبانی امور دام گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته تمام تلاشمان برآن است که تمامی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل دامداری را مجدد احیا کنیم.

محمد جعفری معاون بازرگانی داخلی پشتیبانی امور دام در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد گفت: تولید دام در سال گذشته دچار آسیب شد به طوریکه بخشی از دام های مولد از بین رفت که در نهایت شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر نسبت به توزیع نهاده مدت دار به ارزش ۵۰ همت به دامداران اقدام کرد.

به گفته او، توزیع نهاده دامی مدت دار در بین دامداران موجب شد تا آنها نسبت به حفظ دام های مولد اقدام کنند تا به مرور کمبودهای قبلی جبران شود.

جعفری ادامه داد: تمام تلاشمان برآن است که تمامی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل دامداری را به چرخه تولید بازگردانیم، هرچند در خصوص دام سنگین زمان بر است، اما با تامین دام پایه پروار و مولد از محل واردات و تولید داخل طی امسال و سال آینده بدنبال جبران خسارت هستیم به طوریکه دیگر نیازی به واردات گوشت نداشته باشیم.

محدودیتی در عرضه گوشت قرمز و مرغ برای هیئت های مذهبی نداریم

معاون بازرگانی داخلی پشتیبانی امور دام در بخش دیگر اظهارات خود درباره وضعیت توزیع اقلام اساسی هیئت های عزاداری افزود: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه پشتیبانی امور دام ۱۵ هزارتن مرغ منجمد و ۵ هزارتن گوشت منجمد گوساله برای ایام محرم در نظر گرفته شده و براساس برش استانی، دستورالعمل های مربوط به تنظیم به استان ها ابلاغ کردیم.

جعفری ادامه داد: با مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به تامین گوشت و مرغ مورد نیاز آمادگی ۱۰۰ درصدی داریم و همواره هیچ گونه محدودیتی در این زمینه نداریم.

معاون بازرگانی داخلی پشتیبانی امور دام افزود: همه ساله در این مقطع بدلیل تنش تولید با کمبود مرغ مواجه می شویم، اما در این مقطع پشتیبانی امور دام نسبت به جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار اقدام می کند.

او قیمت هرکیلو مرغ منجمد درب کشتارگاه را ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان را اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب هرکیلو گوشت منجمد ۳۱۵ هزارتومان است که اکنون حداکثر با قیمت ۳۰۵ هزارتومان در اختیار هیئت های مذهبی عرضه می شود.

جعفری ادامه داد: امسال نخستین سالی است که بخش خصوصی در حوزه تامین به ما کمک می کند و اکنون تامین مناسبی از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

معاون بازرگانی پشتیبانی امور دام افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد استان های غیر تهران نسبت به معرفی مباشر به انجمن واردکنندگان برای تحویل سهمیه اقدام کند،همچنین بنابر هماهنگی صورت گرفته جهت نذورات هئیت های تهران ۳۱ مرکز مشخص شده که هیئت ها برمبنای شرایط جغرافیایی به نزدیکترین محل با معرفی نامه سازمان تبلیغات اسلامی رود.

او گفت: برای توزیع مرغ و گوشت به هیئت های کوچک محلی محدودیتی نداریم، چنانچه هیئت های محلی به مناطق عرضه مراجع کنند، توزیع صورت می گیرد.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار