معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول سه سال گذشته به بیش ۱.۷ میلیون پرواز عبوری سرویس دهی شد.

 کاپیتان تخجوانی مدیرعامل شرکت  فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور  در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص تعداد پرواز‌های عبوری از  فرودگاه‌های کشور گفت: در سه سال دولت سیزدهم   به ۱.۷ میلیون پرواز داخلی و عبوری و بین المللی سرویس دهی داشته‌ایم.

وی افزود: در یک سال گذشته تعواد  پرواز ها‌ی عبوری و بین المللی ۳۴۷ هزار مورد بوده و تعداد پرواز‌های داخلی  هم ۱۷۲ هزار مورد  و  بین المللی ۱۱۰ هزار مورد بوده  است.

وی در خصوص قیمت هواپیمای وارسی پروازی هم گفت:   این هواپیما ۶میلیون و ۲۰۰ هزار یورو قیمت گذاری شد که یک مدت برای خرید این هواپیما با بن بست تحریم روبرو بودیم که  با تلاش کوشش‌های صورت گرفته برطرف شد.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری برای پرواز‌های فرودگاه امام  و فرودگاه مهرآباد  موازی کاری شده است، اما انتقال پرواز‌های داخلی به فرودگاه امام خمینی توجیه اقتصادی ندارد و البته اگر این پرواز‌ها کانکشن باشند توجیه دارد، اما در غیر این صورت هیچ توجیهی ندارد.

وی تاکید کرد:  فرودگاه مهرآباد به هیچ عنوان  جمع شدنی نیست و نقطه اصلی فرودگاهی کشور است چراکه این فرودگاه منطقه هاب پرواز‌های داخلی  است.

وی افزود:  ۴هزار  و۶۰۰ مایل مسیر پروازی جدید ایجاد کردیم و و طبق قانون شورای عالی معماری منطقه مهرآباد به عنوان یک منطقه فرودگاهی محسوب می‌شود.

خبرنگار:محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار