کارشناس مسئول خدمات خودرویی شرکت ملی پست گفت: ماهانه بخشی از مرسولات حاوی مدارک خودرو و موتور سیکلت به دلیل شناخته نشدن آدرس گیرنده، به پلیس راهور برگردانده می‌شود.

سمیه زارعی٬ کارشناس مسئول خدمات خودرویی شرکت ملی پست که در دفتر پستی شهرک آزمایش مشغول به کار است، گفت: مدارک خودرویی شامل کارت خودرو و موتور سیکلت، شناسنامه خودرو و گواهینامه‌ها هستند و یکی از دلایل توزیع نشدن آن ها و برگشت به این دفتر، اشکال در آدرس گیرنده است.

وی با اشاره به این که شهروندان در زمان درج آدرس در فرم‌های درخواست مدارک یادشده باید آدرس صحیح و استاندارد را قید کنند، تاکید کرد: مجتمع‌های مسکونی معمولا در یک پلاک چند واحد دارند؛ اما متقاضی مدرک، در زمان آدرس دهی فقط شماره پلاک را بدون اشاره به شماره واحد، ثبت می‌کند. این موضوع به عنوان نقص آدرس شناخته شده و نامه رسان مجبور به برگشت مدرک به دفتر پستی می‌شود.

به گفته وی، یکی دیگر از دلایل شناخته نشدن آدرس این است که متقاضی هنگام درج مشخصات، آدرس شخص دیگری را به عنوان گیرنده ثبت می‌کند و این موجب مغایرت آدرس شده و امکان توزیع صحیح مرسوله را کاهش می‌دهد.

درج نام خانوادگی همسر در آدرس به جای نام خانوادگی مالک کارت (در صورتی که کارت متعلق به خانم است) و همچنین توجه نکردن به درج نام خیابان فرعی علاوه بر خیابان اصلی، از دیگر مواردی است که به گفته زارعی، موجب برگشت مرسولات حاوی مدارک صادرشده از سوی نیروی انتظامی می‌شود.

وی در پایان گفت: آنچه در یک آدرس پستی صحیح باید درج شود٬ شامل نام استان، شهر، خیابان، کوچه، پلاک، کدپستی، نام و شماره تلفن فرستنده و گیرنده است. ننوشتن هر یک از این موارد باعث برگشت مرسوله خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۳
وضعیت اداره پست اسفناک و افتضاح هست !!!
۸۰ درصد مرسوله ها یا له لورد شده یا باز شده !!!
تاخیر که دیگه رکورد دار هستش !!!
فرستنده هیچ امیدی به صحیح و سالم و به موقع رسیدن مرسوله خودش نداره !!!
بیایید نظر سنجی کنید و نظر مردم را که مشتریان و ارباب رجوع پست هستند بپرسید و منعکس کنید اگر دنبال حل معضل پست هستید !!!
آخرین اخبار