مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: از ابتدای سال تا به امروز ۲ و نیم میلیون مسافر در فرودگاه امام خمینی جابه‌جا شده‌اند.

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه حمل‌ونقل هوایی گفت: یکی از اقدامات بسیار بزرگی که در صنعت هوایی کشور اتفاق افتاد، تحقق آرزوی ۲۰ ساله مردم ایران و اجرای فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) بود. عملیات اجرایی این پروژه از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: ۷ پروژه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخت است که پروژه‌های مربوط به هسته پیشران شهر فرودگاهی، آماده بهره‌برداری است.

چلندری با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در مرحله برگزاری فراخوان قرار دارد، گفت: در دولت سیزدهم خرید تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان بعد از ۲۰ سال انجام شد.

چلندری در ادامه به افزایش جابه‌جایی مسافر در فرودگاه امام اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶.۶ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی نشان می‌دهد.

 مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در حال حاضر ۷ پروژه با ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که پروژه‌های بخش هسته پیشران شهر فرودگاهی به علاوه تاسیسات و تجهیزات فرودگاهی که خریداری و نصب شده‌اند، در انتظار دستور وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و بهره‌برداری هستند.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار