رییس خانه معدن ایران گفت: سن ماشین‌آلات در بخش معدن با افزایش سوخت و کاهش راندمان همراه است.

محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قاعدتا بخش تامین ماشین آلات مورد نیاز و حتی جایگزینی آنها در بخش معدن با چالش‌هایی روبرو بوده است و این موضوع از دهه ۸۰ با چالش‌هایی روبرو بوده است، گاهی اوقات برخی از ماشین الات دست دوم وارد می‌شود.

او گفت: به طور کلی بخش معدن کشور باید خودرو‌های بخش معدن را نوسازی کند و از اینکه ما بیایم برای بخش معدن برخی از مقررات سخت را اعمال کنیم به زنجیره بخش تولید بخش معدن ضربه وارد خواهد کرد، اگر به این بخش بها داده نشود قطعا با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

بهرامن افزود: امروز متاسفانه به بخش معدن به نگاه بخش تولید نگاه نمی‌کنند و حتی در تعرفه‌های گمرکی به ماشین الات معدنی به عنوان خودرو نگاه می‌شود و این هم یک معضل است، با توجه به اینکه معادن در کشور روز به روز در حال افزایش است و همچنین تحریم‌ها برخی از کشور‌ها نمی‌توانند ماشین الات صنعتی به کشور ما وارد کنند.

رییس خانه معدن ایران اضافه کرد: امروز بخش تولید کشور ما جوابگوی کل بخش معدن کشور است یا خیر؟ امروز در بیشتر معادن ما ماشین الات صنعتی ظرفیت ۲۵۰ هزار تنی را می‌تواند جوابگو باشد و امروز کشور ما توان تولید این نوع ماشین الات را دارد، امروز عمر ماشین الات در بخش معدن ما حدودا ۲۰ سال است و این سن ماشین الات با افزایش سوخت و کاهش راندمان همراه است.

به گفته بهرامن، متاسفانه امروز شرایط ماشین الات صنعتی کشور ما مطلوب نیست و باید در این بخش بازنگری شود.

او افزود: امروز ۵ درصد کل کشور ما تحت فعالیت‌های معدنی است در صورتی که ساختار زمین شناسی ما این اجازه را می‌دهد که ۵۰ درصد پوشش کشور تحت اکتشافات و فعالیت‌های معدنی قرار گیرد و متاسفانه ما از این ظرفیت و ثروت کشور استفاده نکرده‌ایم.

خبرنگار:رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار