مدیرعامل صندوق پنبه گفت: سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که پتانسیل تامین ۱۰۰ درصدی نیاز صنعت در داخل وجود دارد.

محمدحسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به قیمت خرید تضمینی پنبه و مقرون به صرفه نبودن در برابر دیگر زراعت ها پیش بینی می شود که سطح زیرکشت پنبه به ۹۰ هزار هکتار برسد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید وش به ۲۷۰ هزار تن و پنبه به ۸۵ هزارتن می‌رسد که براین اساس ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی در داخل تامین می‌شود.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است،افزود: پتانسیل تولید و تامین این میزان پنبه به سهولت در کشور وجود دارد، کمااینکه در سنوات گذشته ۱۸۰ هزار هکتار در استان گلستان پنبه کاری می‌شد و حدود ۱۰۰ هزارتن پنبه صادرات داشتیم که در شرایط فعلی با اعمال حمایت های لازم و در نظرگرفتن قیمت منطقی برای پنبه امکان خودکفایی ۱۰۰ درصدی در داخل وجود دارد.

مدیرعامل صندوق پنبه با اشاره به تاثیر قطعی برق چاه های کشاورزی بر تولید افزود: اگر محصولات کشاورزی در زمان مناسب آبیاری نشود، بدلیل تنش آبی با کاهش تولید روبرو خواهیم شد که از این حیث کشاورزان متحمل زیان می شوند‌.

به گفته او،با توجه به شراکتی بودن چاه های کشاورزی و زمانبندی مشخص برای استفاده هریک از کشاورزان با سهمیه بندی و قطعی برق احتمال خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید وجود دارد.

کاویانی گفت: با توجه به اوج شرایط دمایی در ماه های تیر و مرداد، وزارت نیرو به عنوان متولی امر باید شرایط را به گونه اس تعدیل کند تا کشاورزان با تنظیم دور آبیاری دچار خسران نشوند.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار