از تاریخ یکم شهریور پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال و عوارض خودرو‌های صفر و کارکرده به عهده فروشنده است.

با توجه به عدم وجود رویه یکسان و بروز اختلاف و ایجاد نارضایتی بین متعاملین در راستای هماهنگ سازی و وحدت رویه از تاریخ یکم شهریور ماه سال جاری پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال خودرو به عهده فروشنده است.

در بخشنامه اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص پرداخت هزینه‌های مالیات نقل و انتقال خودرو‌های صفر کیلومتر که موجب بروز اختلاف بین خریداران و فروشندگان خودرو گردیده، بدین‌ وسیله اعلام می‌گردد بر اساس تصمیم نهایی هیأت مدیره این اتحادیه در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان امور مالیاتی مقرر گردید از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ کلیه هزینه‌های مالیات نقل و انتقال و مفاصا حساب عوارض سالانه و بدهی‌های شهرداری اعم از معاملات خودرو‌های صفر کیلومتر و کارکرده به عهده فروشنده است و فروشنده موظف است هنگام فروش خودرو مفاصا حساب مربوطه را به خریدار ارائه کند.

لازم به ذکر است کلیه قرارداد‌های قبل از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ بر اساس توافق مندرج در مبایعه نامه لازم الاجراست. از کلیه همکاران تقاضا دارد در راستای ایجاد وحدت رویه و حفظ حقوق متعاملین نسبت به اطلاع رسانی و اجرای این دستورالعمل اقدام لازم را مبذول فرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۲:۳۸ ۲۲ تير ۱۴۰۳
جرائم رانندگی سه برابر شد ، قیمت اجاره بها نجومی ، مالیات هم که فقط مونده از نفس کشیدن ملت ضعیف بگیرید ، سرمایه دار سرمایه دار تر و فقیر بدبخت تر میشه رعایت موازین اسلام در کجای قوانین و دستور العمل هاتون نوشته شده ؟
ننگ بر شما که پا روی خون شهیدان گذاشتید
آخرین اخبار