مدیرکل امور مالیاتی فارس از راه اندازی سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو به منظور تکریم ارباب رجوع و تسهیل وصول مطالبات خبر داد.

حمیدرضا محمدابراهیمی مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: شهروندان می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه my.tax.gov.ir پرداخت کنند.

او گفت: پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از انجام فرآیند تعویض پلاک انجام می‌شود، مالیات نقل و انتقال خودرو از هفتم فروردین سال جاری به صورت آنلاین دریافت می‌شود و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودرو‌های داخلی و دو درصد خودرو‌های وارداتی با عنوان مالیات دریافت می‌شود.

محمد ابراهیمی گفت: افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان این که از ۱۳ دی‌ پارسال، باید تمام نقل و انتقالات به صورت خوداظهاری روی سامانه ثبت شده باشد، افزود: اگر مواردی باشد که این مالیات پرداخت نشده باشد، توسط سازمان امور مالیاتی کنترل و به مالکان اطلاع‌رسانی می‌شود تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

محمدابراهیمی درباره شیوه‌های پرداخت نیز گفت: در زمان حاضر مالیات نقل و انتقال خودرو از دو طریق قابل پرداخت است؛ نخست از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و دوم از طریق سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک شهروندان به سازمان امور مالیاتی هدایت می‌شوند که پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به گرفتن نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان این که ین سامانه به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه و تکریم ارباب رجوع راه اندازی شده است، اظهارداشت: کاهش هزینه‌های شهروندان ، جلوگیری از اتلاف انرژی و وقت مردم و ایجاد تعادل بازار خودرو از مزایای راه اندازی این سامانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا ایده خوبی هم واسه دولت هم واسه مردم اما سخت رفتن ب سایت ثبت نام کردن در سامانه مالیاتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیشب هم شبکه خبر میگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورت اینکه کسای که میخوان خودرو خیر فروش کنن با این روش یعنی غیر حضوری با اینترنت دراین سامانه نام نویسی کنن