رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به افزایش عرضه سیب‌زمینی در استان‌های مختلف، کمبودی در توزیع سیب‌زمینی ایام‌ محرم نداریم.

اکبر یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار در ایام محرم تقاضا برای خرید میوه کاهش می یابد که بر این اساس احتمال افت قیمت وجود دارد.

او از کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حجم تولید و کاهش تقاضا، رشد قیمتی در ایام محرم پیش بینی نمی شود.

یاوری ادامه داد: گرچه تقاضا برای خرید سبزی در ایام محرم افزایش می یابد، اما بدلیل افزایش تولید ناشی از گرمای هوا نوسان قیمتی در بازار نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی را ۷ تا ۱۲ هزارتومان، پیاز ۸ تا ۱۴ هزارتومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۱۲ هزارتومان، سبزی جور( پلو، آش، قورمه) ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و سبزی خوردن را ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت با احتساب حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او  با بیان اینکه کمبودی در عرضه سیب زمینی ایام‌محرم نداریم، گفت: سیب زمینی در این فصل از استان های مختلفی عرضه می شود و هیچ رشد قیمتی نداریم، در حالیکه سیب زمینی و پیاز کمتر از ۱۰ هزارتومان برای کشاورز توجیه اقتصادی ندارد و اکنون کمتر از این رقم عرضه می شود که از این رو باید مشوق های صادراتی داده شود.

خبرنگار: آزاده محبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار