معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: ۶۰ درصد برق کشور در حوزه خانگی مصرف می‌شود و ۱۰ درصد در بخش تجاری و ۳۰ درصد سهم صنعت و کشاورزی است.

محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع توانیر در برنامه سلام خبرنگار از شبکه خبر گفت: روز گذشته برای پنجمین بار نصاب میزان تقاضای برق در کشور شکسته شد و ۲۰ تیر رکورد ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات را داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدودا ۸.۳ درصد رشد را شاهد بودیم.

او افزود: مصرف برق در تابستان ارتباط زیادی با گرما دارد و وقتی افزایش گرما را شاهد هستیم و تداوم موج گرما داریم میزان مصرف برق هم افزایش پیدا می‌کند. امروز ۲۱ تیر هم موج گرما داریم و در برخی از استان های کشور به تصمیم مسئولین استان ها کاهش ساعت کار یا تعطیلی ادارات را داشتیم و امیدواریم امروز هم با تأمین برق پایدار پشت سر بگذاریم.

ذبیحی گفت: بیشترین مصرف از نظر توان، در بخش خانگی است و نزدیک به ۶۰ درصد برق کشور در حوزه خانگی مصرف می‌شود. وسایل سرمایشی بیشترین مصرف را در ساعات پیک به خودشان اختصاص می‌دهند و باید از این وسایل به شکل بهینه استفاده کنیم. به غیر از مواردی مانند استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم دمای کولر گازی آسایش که بارها گفته شده، میتوان از اقداماتی مثل ایجاد سایبان روی کولر های آبی و تنظیف فیلتر کولرهای گازی راندمان این وسایل را افزایش داد.

این مقام مسئول گفت: حدود ۷۰ درصد میزان توان مورد استفاده تولید ما در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود. به طور تفکیکی ۶۰ درصد برق در حوزه خانگی و ۱۰ درصد در بخش تجاری مصرف می‌شود. ۳۰ درصد باقی مانده نیز مربوط به بخش صنعت و کشاورزی است. بنابراین مدیریت مصرف از حیث اعدام همزمانی مصارف از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار