مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: بنابر آمار سالانه ۵ هزار تن ماهی در قفس تولید می‌شود.

ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به وجود بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور، پرورش ماهی در قفس فرصت بی نظیری در کشور محسوب می شود که متاسفانه از این پتانسیل به درستی استفاده نکردیم.

او با بیان اینکه در روند ساخت تجهیزات در قفس مشکلات متعددی داریم، افزود: هنوز در بخش تجهیزات تامین بچه ماهی و ماهی تولیدی صادرات و فرآوری پرورش ماهی هیچ کاری انجام نداده ایم.

قاسمی درباره آخرین وضعیت تولید ماهی در قفس افزود: بنابر آمار سالانه ۵ هزار تن تولید ماهی در قفس داریم، در حالیکه پتانسیل تولید تا ۲.۵ میلیون تن در کشور وجود دارد که نیازمند زیرساخت، اعتبار و حمایت است.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: پرورش ماهی در قفس صنعت نوپایی در کشور محسوب می شود که نیازمند دانش است، از این رو باید ابزار و امکانات لازم این صنعت نوپا را در کشور فراهم کنیم چراکه در سواحل شمال و جنوب، منابع آبی  داخل سرزمینی و پشت سدها پرورش ماهی در قفس امکان پذیر است.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد زیرساخت های پرورش ماهی در قفس وارداتی است، گفت: هم اکنون در ابتدای راه هستیم، از این رو برای بحث پرورش ماهی باید دانش و تجهیزات به روز را وارد کنیم. گفتنی است که  بسته به شرایط آب و هوایی در جنوب کشور امکان تولید انواع  تون ماهیان، در شمال ماهیان خاویار و کپور و پشت سدها ماهی قزل آلا وجود دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار