مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر شهید بهشتی چابهار پارسال با ۶۶ هزار کانتینر ۱۵۵ درصدافزایش یافت و در سالجاری قصد داریم این میزان به۱۰۰ هزار TEU کانتینر افزایش یابد.

قاسم عسگری‌نسب  اظهار کرد: بندر چابهار بندری مهم، راهبُردی و اقیانوسی کشور به شمار می‌رود که می‌تواند پذیرای کشتی‌های پهن پیکر باشد.

وی بیان کرد: هر بندری نمی‌تواند پذیرای کشتی‌های پهن‌پیکر باشد و امروزه ما در بندر شهید بهشتی چابهار پذیرای کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی کالا هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار نزدیک‌ترین نقطه کشور برای دسترسی به کشور‌هایی نظیر هند و چین است که کانون جمعیتی دنیا به شمار می‌روند و به طور مثال با چین فاصله ۱۲ روزه داریم و این مزیت ویژه چابهار برای جابه‌جایی کالا و کانتینر به شمار می‌رود و مدت زمان انتقال بار را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار در نقطه محوری کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق - غرب قرار دارد، عنوان کرد: بندر چابهار در نقطه ژئوپلیتیکی قرار دارد و با توجه به وجود سواحل مَکُران و ظرفیت بالقوه این سواحل، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور به ظرفیت این بندر در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توجه ویژه دارد.

عسگری‌نسب با بیان اینکه در فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار پروژه‌ها در حال تکمیل است، اظهار کرد: در فاز دوم توسعه بندر چابهار، نگاه و هدف‌گذاری به پذیرش کشتی‌های ۲۲ هزار TEU کانتینر است که امیدواریم از سوی بخش خصوصی مدنظر قرار گیرد تا با آبخور ۱۹ متری، پذیرای این کشتی‌ها در بندر چابهار باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار