رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹۰ فقره پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معمار تجربی در سالجاری با هدف اعتبار بخشی به جامعه مهندسی و رونق تولید مسکن در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل صادر و تمدید شده است.

محمد انصاری مقدم اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۳۰۰ نفر عضو پروانه دار در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مشغول فعالیت هستند و پروانه اشتغال به کار مهندسی شاخص بسیار خوبی برای ادامه کار مهندسان با تجربه و ورود به کار و حرفه برای مهندسان جوان استان است.

وی با بیان اینکه اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره وری منابع، مواد و انرژی از مهم‌ترین دستاورد‌های اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی بوده، افزود: ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها از اهداف نظارت عالیه است. 

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از طریق طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند. 

انصاری مقدم ابراز امیدواری کرد این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار