معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دشمن همواره به فکر کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت بوده، اما با برگزاری مراسم‌ها و بزرگداشت‌های مختلف برای شهدا؛ مردم و مسوولان همواره دشمنان را در این زمینه مأیوس و ناامید کرده‌اند.

 رضا شریفی  در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اینکه حق خود را در مورد شهدا و خانواده آنها نمی‌توانیم ادا کنیم، اما تکلیف ما گره گشایی از مشکلات، فرهنگ سازی و رفع نیاز خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران است.

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تبیین نگاه راهبردی ذیل گفتمان انقلاب و اثرگذاری برای تمدن سازی گفتمان جدید، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب و مقاومت ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی است که تبدیل به مدل و الگوی جهانی شده به طوریکه کنشگری ما در سطح دنیا بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی فرهنگ مقاومت و ظلم ستیزی را در دنیا نهادینه می‌کند؛ در واقع ما اکنون صاحب گفتمان مقاومت و بنیانگذار تمدن نوین اسلامی هستیم؛ گفتمان اسلام، جهاد، ایثار، شهادت و زیر بار حرف زور نرفتن سبب شده پرچم جمهوری اسلامی بالا باشد.

شریفی با اشاره به اینکه مکاتبات رهبر معظم انقلاب منجر به بیداری جهانی می‌شود خاطرنشان کرد: مقاومت هزینه دارد و هزینه آن خون‌هایی بوده که از صدر اسلام تاکنون ریخته شده است.

وی خطاب به فرماندارن، بخشداران و دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان گفت: باید در سطح استان و در این ایام، مراسم بزرگداشت شهدا برنامه ریزی و برگزار شود گرامیداشت‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود کاری ارزشمند است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ۲۶ مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه در این ایام موظف هستند تصاویر شهدا و المان‌های مربوط به شهدا را ترمیم، بازسازی و بهسازی کنند همچنین در خطبه‌های نماز جمعه شیعه و سنی باید از رشادت‌های شهدا قدر شناسی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار