ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از کاهش ساعت فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی منطقه سیستان به جز مراکز خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی در روز چهارشنبه خبر داد.

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری استان و با توجه به وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های منطقه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی در روز چهارشنبه، ۲۴ مرداد ماه از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و با سه ساعت تعجیل راس ساعت ۱۰ به پایان می‌رسد.

بر اساس این گزارش کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

سرعت توفان در سیستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید

محسن حیدری اظهار کرد: گرد و غبار حاصل از این توفان شعاع دید افقی را به یک‌هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی با بیان اینکه در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۲ کیلومتر بر ساعت رسید، عنوان کرد: دید افقی در ایستگاه هواشناسی این شهر تا یک‌هزار و ۳۰۰ متر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غبار حاصل از توفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: در شمال سیستان و بلوچستان تا چهارشنبه از شدت باد و گرد و خاک کاسته می‌شود و به طور مجدد از پنج‌شنبه تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

حیدری به شهروندان توصیه کرد که از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کنند و در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات محتاط باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار