مدیرعامل سازمان منطق آزاد چابهار گفت: پنج گونه عروس دریایی (Jelly fish) به طور تجاری و اقتصادی در سواحل بلوچستان، شرق و جنوب شرق آسیا برداشت می‌شود که در بسیاری از مناطق جهان بویژه جنوب شرق آسیا، تجمع‌های بزرگ و فصلی عروس دریایی یک منبع عظیم شیلاتی را تشکیل می‌دهد.

حمیرا ریگی در بازدید از شرکت درنا صید مکران واحد صید و فرآوری عروس دریایی اظهار کرد: شرکت درنا صید مَکُران با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر بومی در زمینه صید، تخلیه و بارگیری فعالیت می‌کند.

وی افزود: بر اساس این گزارش این واحد فعال همچنین از ۳۰ نفر نیروی ماهر و متخصص پاکستانی جهت آموزش و افزایش سطح کیفی بهره‌مند است.

مدیرعامل سازمان منطق آزاد چابهار گفت: عمل آوری عروس دریایی دارای چندین مرحله است و محصولات فرآوری شده عروس دریایی به کشور‌های پاکستان و چین صادر شده و عروس دریایی به طور فصلی به صورت دسته جمعی و گروهی در آب‌های مناطق گرمسیری و معتدل دیده می‌شود.

مدیر غذا، دارو و سلامت منطقه آزاد چابهار نیز اظهار کرد: حضور طبیعی عروس دریایی در سواحل دریا یک امر عادی است و می‌توان گفت حضور آبزیان گوناگون یکی از جاذبه‌های دریای جنوب هست که از آن به عنوان گردشگری دریایی یاد می‌شود.

سعیدعلی بزرگ‌زاده، وجود عروس دریایی را در سواحل بلوچستان امری عادی دانست و افزود: عروس دریایی یک موجود گیاه جانور است که ریسه‌های خاردار میکروسکوپی دارد که حاوی کیستامین است و وارد شدن آن به بدن انسان در اثر تماس، خارش به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار