استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه زیرساخت فضای‌های آموزشی بیش از ۶ هزار طرح ساخت کلاس در سطح استان در حال اجراست که بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کلاس به بهره‌برداری رسیده است.

 محمد کرمی در نشست شورای اداری فنوج با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیش برد اهداف نظام در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: فرمانداران به عنوان نماینده دولت در شهرستان‌ها در قبال نظام اسلامی مسوولیت دارند و باید اهداف نظام را پیش ببرند و کار‌ها و مشکلات را پیگیری و مردم را در کانون مشارکت فعالیت‌ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان عدم پیشگیری است و درمان برای عده‌ای به محل کسب درآمد بیشتر تبدیل شده است، تاکید کرد: باید در بحث پیشگیری ورود کنیم تا کمترین مراجعه کننده برای درمان به مراکز درمانی و بهداشتی را داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم یادگیری بخشی از پیشگیری توسط دانش آموزان در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: دانش آموزان دارای تاثیرگذاری زیادی در جامعه هستند و در سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در حوزه اقتصاد دیجیتال آموزش داده شد و این دانش‌آموختگان ۵۰ شرکت راه‌اندازی کردند، که این امر نشان دهنده فهم و درک بالای دانش آموزان این استان است.

وی با بیان اینکه علم و فناوری‌ها در حال پیشرفت هستند باید محتوای آموزشی همگام با دنیا تغییر و برابر با نیاز جامع تدوین و تدریس شود، ادامه داد: آموزش و پرورش یک مجموعه عظیم راهبردی است و تمام دستگاه‌ها باید به این نهاد برای رسیدن به رسالت خودش کمک کنند.

کرمی با بیان اینکه جامعه‌ای موفق است که به دستورات اسلام عمل کند، بیان کرد: در اسلام کار، تلاش، کسب علم و تفکر عبادت است و این زیر بنای کار اقتصادی است و باید نگاه توحیدی دانش آموزان را قوی و با قرآن آشنا کنیم.

وی گفت: توانمندسازی معلمان بسیار مهم است و هرچه معلم توانمندتر باشد تاثیرگذاری آن بر دانش‌آموزان بیشتر و این نشان دهنده نقش اساسی و موثر معلمان در جامعه است، با کار تحقیقاتی و پژوهشی باید ذهن دانش آموزان را برای تولید فناوری‌های نوین فعال کنید.

کمک ۱۵ هزار میلیارد ریالی خیران کشوری در حوزه مدرسه سازی/ فرهنگ مدرسه سازی باید در سیستان و بلوچستان نهادینه شود

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی برای زندگی بهتر مردم باید هر روز نوآوری داشته باشند و از توان و مشارکت مردم در طرح‌های عمرانی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته خیران کشوری ۱۵ هزار میلیارد ریالی در حوزه مدرسه سازی کمک کردند و این فرهنگ مدرسه سازی باید در استان نهادینه شود.

وی بیان کرد: کسانی که در این راه عاشقانه کمک می‌کنند، عاشق خداوند متعال هستند باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و به برکت خون شهدا امروز اسلام در دنیا سرافراز است.

کرمی با بیان اینکه سرور و سالار شهیدان با تمام وجود راز و رمز بندگی را به ما نشان داد، اظهار کرد: راه اسلام راه دلدادگی به خداوند متعال است و باید در راه احیا و گسترش فرهنگ اسلامی تلاش کنیم، بنابراین بحث اربعین فراتر از کار سازمانی است و باید همه در این راه قدم برداریم و با همراهی و همدلی یک کار خدایی انجام دهیم که یقیناً این اقدامات برای ما باقیات و صالحات خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار