روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مراکز دولتی و بانک‌های منطقه سیستان به علت افزایش دما و ضرورت حفظ پایداری شبکه برق، در روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تعطیل است.

در اطلاعیه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان آمده است: نابر تصمیم مدیریت بحران استانداری، در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، مراکز و ادارات دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها در منطقه سیستان (پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی در روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تعطیل خواهند بود.

جولان باد‌های ۱۲۰ روزه و تداوم گرما در شمال سیستان و بلوچستان

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به صدور هشدار سطح زرد، از تداوم بارش‌های مونسون در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی و افزایش سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه و گرما در شمال استان خبر داد.

علی ملاشاهی اظهار کرد: از امروز تا سه‌شنبه سی‌ام مرداد ماه برای شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، خاش، تفتان، چابهار، دشتیاری، راسک، زرآباد، سراوان، سیب و سوران، کنارک و گلشن رخداد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای بویژه در بعد از ظهر‌ها و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز جمعه تا چهارشنبه ۳۱ مردادماه نیز وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد تصریح کرد: در این مدت برای زاهدان و مناطق شرقی استان افزایش غبار و باد نسبتاا شدید به همراه کاهش تدریجی دما پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هشدار هواشناسی سطح زرد جوی شماره ۲۰ مبنی بر تداوم گرما تا پایان هفته همچنان معتبر است.

ملاشاهی به شهروندان توصیه کرد در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند همچنین از چرای دام در مناطق مرتفع و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی افزود: شهروندان در شمال سیستان و بلوچستان نیز به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کنند همچنین از تردد‌های غیر ضرور در فضای باز پرهیز و از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار