رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر کارشناسان مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستند.

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر کارشناسان مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستند. وزارت آموزش و پرورش برای اعلام میانگین‌ نمرات باید دانش آموزان را تفکیک کند؛ اما هنوز  این اقدام را انجام نداده است. 

وی افزود: معلمان برگه‌های امتحانی را تصحیح کرده اند و در این امر  راهنمای تصحیح را مبنای تصحیح خود قرار داده‌اند.  به همکاران مصحح اعلام شده است که کار تصحیح را بر اساس راهنمای تصحیح انجام دهند .

زارعی گفت: ساز و کارهایی که چیده شده بودند، از گذشته نیاز به اصلاحاتی داشت که بخشی از اصلاحات انجام شد. با این تصور که تصحیح  فقط تکلیف است یا برخی از افراد گمان می‌کنند که تصحیح در مقابل جبران خدمات است؛ اما تصحیح نوعی توانمندسازی همکاران است و با تصحیح همکار با برداشت های مختلف دانش آموزان آشنا می شود و در کار تدریس متوجه می شود که دانش آموز برداشت‌های متفاوتی می‌کند. در همان حین می‌تواند به دانش آموز تذکراتی درباره برداشت های نادرست ارائه دهد و این برداشت درست است و در کار تدریس همکاران کمک می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار