مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: تا فردا ۱۸ مرداد گرما در بسیاری از نقاط کشور از جمله تهران تشدید شده و دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: تا فردا ۱۸ مرداد گرما در بسیاری از نقاط کشور از جمله تهران تشدید می شود. دمای هوا در برخی از شهرستان‌های تهران از ۴۳ درجه گذر کرده و پیش‌بینی‌می‌شود تا ساعات آینده رکورد تاریخی ثبت شده در پایتخت شکسته شود.

وی ادامه داد: رکورد تاریخی دمای تهران در ایستگاه مهرآباد ۴۳ درجه بوده است و پیش‌بینی دمای امروز در برخی از مناطق تهران تا ۴۵ درجه است.

وی بیان کرد:  همچنین تا پنج شنبه، افزایش نسبی دما و ماندگاری توده هوای گرم و از جمعه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. ورامین با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

او گفت:آسمان تهران فردا (۱۸ مردادماه) صاف تا کمی ابری است و وزش باد از بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۳ درجه سانتیگراد  خواهد داشت و طی ‌جمعه (۱۹ مردادماه) صاف تا کمی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
من حدود ۶۰سال دارم زمانی که نه پنگه نه کولر ونه یخچال داشتیم شب ها پشت بام می خوابیدیم و هوا هم این قدر گرم نبود علت گرما همین کولرهای گازی زیادی بیش از حد خودرو کارخانه ها ساختمان ها که برای نمای زیبا از سنگ و. استفاده می کنند و....که نه تنها در ایران بله در دنیا خانه های ما آن زمان از کاه گل بود و فقط آب خوردنشان از کوزه سفالی بود البته باغ ودرختان بیشتری در شهرمان بود و الان همه تبدیل به ساختمان شده دولت باید فکری کند واز این که مملکت را به تعطیلی بکشاند که نمی شود
Germany
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
همینجوری بره جلو تا ده سال دیگه تهران غیر قابل سکونت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
به جای صادر کردن برق به عراق به فریاد ۸۵ میلیون برسید. نیروگاه خورشیدی بسازید. کمی شعور
آخرین اخبار