مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه از سمت شمال غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در برخی از مناطق شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش به صورت پراکنده هستیم؛ گفت: امشب در نواحی شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، تهران و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و گاهی رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امشب شاهد افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه  فردا سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور در ساعات بعدازظهر ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در این مناطق رخ می‌دهد؛  گفت: در این شرایط به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز نیز افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود و پنجشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و غرب گیلان این وضعیت تکرار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور و همچنین در ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار