مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در مناطق جنوبی سمنان، تهران، البرز، اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی ساعات شاهد وزش باد و خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور شاهد برقراری جوی آرام هستیم، گفت: در بیشتر مناطق کشورمان آسمانی صاف و جوی آرام پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها در برخی نقاط غربی کشور شاهد بارش باران خواهیم بود، گفت: از فردا جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و در استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، غرب گلستان، البرز، تهران و سمنان بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا جمعه نیز با عبور موجی از نوار شمالی کشورمان شاهد بارش باران خواهیم بود گفت: در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، قزوین، البرز، نیمه شمالی تهران، گیلان، مازندران و غرب گلستان گاهی رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و این بارش‌ها کماکان تا اوایل هفته آتی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از فردا جمعه تا روز یکشنبه در اکثر مناطق کشورمان کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و هوا در بیشتر مناطق کشور خنک‌تر می‌شود.

گودرزی افزود: همچنین برای چند روز آینده در شرق و جنوب شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان، تهران، البرز، اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی ساعات وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا در این مناطق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.