مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز جمعه ۲۳ شهریور تا هفته آینده شاهد کاهش نسبی دمای هوا و تشدید بارش ها در شهرهای شمالی کشور خواهیم بود‌.

 صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  امشب در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده رعدوبرق و وزش باد روی داد گفت: فردا پنجشنبه علاوه بر این مناطق برای اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: جمعه ۲۳ شهریور با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور برای استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های البرز واقع در گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز واقع در البرز، تهران و سمنان ابرناکی، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

او  با بیان اینکه شنبه هفته آینده در ارتفاعات شمال غرب رگبار پراکنده روی می‌دهد گفت: برای شرق گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات غرب اصفهان، یزد و کرمان افزایش ابر رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان  تصریح کرد: در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران رگبار و رعدوبرق شدید انتظار می‌رود. یکشنبه هفته آینده  به‌جز شمال غرب در سایر مناطق کشور شاهد بارندگی  خواهیم  بود.

وی افزود : همچنین در خراسان جنوبی و ارتفاعات خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  با بیان اینکه از روز جمعه تا شنبه کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور روی خواهد داد  گفت: علاوه بر شرق و جنوب شرق کشور در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران، البرز و در اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار