مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، مناطقی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب و جنوب غرب کرمان در برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی شده است، گفت: این شرایط  امشب با شدت بیشتری در جنوب سیستان ادامه دارد.

وی افزود: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های پراکنده و رعدوبرق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس روی می‌دهد.

ضیائیان اظهار کرد: روز جمعه در اکثر مناطق ایران جو آرامی برقرار است. طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، مناطقی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: طی ۳ روز آینده در نیمه شمالی ایران افزایش نسبی دما روی خواهد داد.  

ارائه خدمات جوی به زائران اربعین 

همچنین امروز سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: خدمات جوی سازمان هواشناسی کشور به زائران اربعین حسینی از امروز ۱۶ مرداد با صدور گزارش‌های ویژه پیش‌بینی ۱۰ روزه شروع شد که گزارش‌های پیش‌بینی ۱۰ روزه شامل پیش‌بینی دمای هوا و پدیده‌های جوی ۶ پایانه مرزی غرب کشور و چهار شهر زیارتی عراق است.

وی افزود: این پیش‌بینی‌ها به‌صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود و اطلاعات خوبی با چشم‌انداز ۱۰ روزه از وضعیت جوی شهر‌های زیارتی عراق شامل نجف، کربلا، کاظمین و سامرا و پایانه‌های مرزی غرب شامل «تمرچین» در آذربایجان غربی، «باشماق» در کردستان، «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان ارائه می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زائران اربعین حسینی می‌توانند هر روز با مراجعه به سایت سازمان هواشناسی کشور و صفحات سازمان در شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های اربعین را دریافت کنند.

تاجبخش اضافه کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، ماندگاری گرمای هوا و وزش باد و گردوخاک مهم‌ترین پدیده‌های جوی شهر‌های زیارتی عراق تا پایان هفته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته بیشینه دمای هوا در شهر‌های زیارتی عراق به ۴۵ تا ۴۸ درجه سلسیوس برسد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: در پایانه‌های مرزی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز گرمای هوا مهم‌ترین پدیده جوی تا آخر هفته است به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در این مناطق به ۴۵ تا ۴۸ درجه سلسیوس برسد.

تاجبخش افزود: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در مرز‌های «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان در محدوده‌های ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار