معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در قالب همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی سعی می‌کنیم آورده اولیه برای واحد‌های مسکن روستایی اقشار کم درآمد را به صفر برسانیم.

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  یکی از اصلی ترین وظایف بنیاد مسکن تامین مالی برای واحدهای مسکونی اقشار کم درآمد جامعه است گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه تاکنون برنامه ریزی گسترده ای انجام داده ایم و در تلاش هستیم که بتوانیم بخشی از نیاز مالی در این حوزه را از طریق دستگاه های مختلف تامین کنیم تا این افراد نگرانی بابت تامین مسکن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن کم درآمدها در روستاها، علاوه بر وام کم بهره ۳۵۰ میلیون تومانی، زمین به شکل اجاره ۹۹ ساله به این دسته از متقاضیان  تعلق می گیرد گفت:  کمک های بلاعوض  را از طریق همکاری دستگاه ها افزایش داده ایم تا بخشی از آورده های متقاضیان در بخش مسکن روستایی تامین شود. به طوری که در حال حاضر   ۱۲۰ میلیون تومان است که از طریق دولت و سایر نهادهای حمایتی تامین شده است.

جودی توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمیته امداد امام خمینی تفاهمی منعقد کرده است که بر اساس آن مقرر شده تا علاوه بر کمک بلاعوض ۱۲۰ میلیون تومانی دولت و نهادهای حمایتی، از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هر واجد شرایط ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق بگیرد و بدین ترتیب در تلاش هستیم تا آورده این گروه ها را که توان تامین آورده اولیه را ندارند تامین کنیم.

خبرنگار : محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار