جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به دموکرات‌های کنگره ایالات متحده گفت «قاطعانه به ماندن در رقابت‌های انتخاباتی» متعهد است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امروز در نامه‌ای به دموکرات‌های کنگره ایالات متحده گفت «قاطعانه به ماندن در رقابت‌های انتخاباتی» متعهد است و به هم‌حزبی‌های خود در کنگره که زمزمه کناره‌گیری او را مطرح کرده بودند، پاسخی محکم داد.

بایدن در این نامه نوشت: «بیش از ۲ هفته به این مسئله پرداخته شده که ما در چه مسیری حرکت کنیم و اکنون زمان آن فرا رسیده که این ماجرا تمام شود. ما تنها یک هدف داریم و آن هم شکست دادن دونالد ترامپ است.»

بایدن و ترامپ در روز ۲۷ ژوئن در نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کردند؛ مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای که بایدن در آن بار‌ها با طرح جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، گاف‌های فراوانی داد و سردرگم ظاهر شد. این نمایش ضعیف بایدن در کنار گاف‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از تحلیل‌گران و چهره‌های سیاسی دموکرات به صدا در آورده و بسیاری از آنها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس در واکنش این انتقاد‌ها در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت قصد ندارد از رقابت‌ها کناره‌گیری کند. او در این مصاحبه گفت تنها در صورتی کنار خواهد رفت، که «خدای قادر مطلق» به زمین آمده به او بگوید: «جو، از رقابت‌ها خارج شو.»

این نامه تنها یک روز پس از آن منتشر شده که پنج نفر از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در حزب دموکرات در یک نشست خصوصی گفتند بایدن باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و در این راستا فشار فراوانی به بایدن و مشاورانش وارد کردند.

بایدن در نامه خود تأکید کرد که با استدلال‌های مخالفان خود موافق نیست و کسانی را که سعی در بیرون راندن او از انتخابات دارند، به زیر پا گذاشتن خواسته رأی‌دهندگانی متهم کرد که در انتخابات مقدماتی درون‌حزبی از او حمایت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار