واشنگتن پست از تشدید بحران سیاسی بایدن با افزایش تعداد دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان که خواستار کناره‌گیری او از قدرت هستند، خبر داد.

واشنگتن پست در گزارشی درباره عمیق‌تر شدن بحران سیاسی پیرامون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تعداد دیگری از دموکرات‌های مجلس نمایندگان از رئیس‌جمهور این کشور خواسته‌اند از قدرت کناره‌گیری کند.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه اعلام کرد که ۴ تن از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان دیروز یکشنبه طی تماسی غیررسمی با رهبری حزب دموکرات در مجلس نمایندگان اعلام کردند که بایدن باید از سمت خود کناره‌گیری کند. 

طبق گفته دو نفر از کسانی که در این جمع هستند، نمایندگان جری نادلر (نیویورک)، آدام اسمیت (واشنگتن)، مارک تاکانو (کالیفرنیا) و جوزف مورل (دموکرات از نیویورک) کسانی هستند که علنا از بایدن خواستند از قدرت کناره گیری کند، زیرا بر این باورند که او از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری شکست می‌خورد.

علاوه بر این، حداقل ۱۸ دموکرات ارشد فعلی و سابق تا روز شنبه به طور علنی نگرانی‌های خود را در مورد آمادگی بایدن و توانایی او برای شکست دادن ترامپ در حالی که او وارد یک هفته مهم می‌شود، مطرح کرده بودند.

بایدن وارد هفته‌ای می‌شود که ممکن است سرنوشت مبارزات انتخاباتی خود را تعیین کند، در حالی که آماده میزبانی از نشست ناتو در واشنگتن می‌شود. طی چند روز گذشته، بایدن و کارکنانش اصرار بیشتری بر عدم عقب نشینی او داشتند.

در همین راستا چند روز پیش رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تا آخر در این رقابت نامزدی ریاست جمهوری باقی خواهد ماند. به گزارش آسوشیتدپرس، او گفت: اجازه دهید آن را با صدای بلند بگویم، هیچ کس قرار نیست من را از این رقابت خارج کند. 

این مسئله پس از مناظره فاجعه باری که چند روز پیش بین بایدن و ترامپ صورت گرفت و در آن عملکرد بایدن ضعیف توصیف شد، بیان می‌شود. در مناظره بین ترامپ و بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا مکرراً با لکنت و توقف صحبت می‌کرد و افکار خود را به وضوح بیان نمی‌کرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، در پایان این مراسم، دوربین تلویزیونی لحظه‌ای را شکار کرد که در آن همسرش به او در پایین آمدن از پله‌ها کمک کرد، که به گفته رسانه‌های آمریکایی، سوالات زیادی را در مورد انتخاب مجدد او ایجاد می‌کند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیش از ۵۰ دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن هستند
۲۱:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۳
بیش از ۵۰ دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن هستند
آخرین اخبار