سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ترور «اسماعیل هنیه» در تهران را اقدامی فراقانونی و مردود خواند و افزود که گزارش‌ها درباره این رویداد را از نزدیک دنبال می‌کند.

پیتر استانو گفت: گزارش‌های مربوط به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در شب گذشته در تهران را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حماس در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد، اما تصریح کرد که این اتحادیه در زمینه «رد قتل‌های فراقانونی و حمایت از حاکمیت قانون، از جمله در زمینه عدالت کیفری بین المللی از یک موضع اصولی برخوردار است.»

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا افزود: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند و از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند.»

استانو خاطر نشان کرد: «هیچ کشور و ملتی از تشدید تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد.»

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار