رسانه عرب زبان رای‌الیوم نوشت که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، حزب‌الله بدون درنگ و بلافاصله تل‌آویو را موشک‌باران خواهد کرد.

رای الیوم با اشاره به تهدید‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان و موضع گیری «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقیخواه این کشور افزود که وی بار دیگر و به شکل آشکار اسرائیل را مسئول حادثه «مجدل شمس» در جولان اشغالی دانست و از قرار گرفتن در کنار مقاومت علیه اشغالگران و تماس با «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به خاورمیانه خبر داد که طی ساعات گذشته صورت گرفت و قصد و تصمیم تل آویو برای حمله نظامی به لبنان را به اطلاع او رسانده است.

این رسانه ادامه داد: موضع جنبلاط در قبال حادثه مجدل شمس متمایز بود، اهداف اسرائیل را در متهم کردن حزب الله نقش بر آب و فتنه‌ای که اسرائیل از طریق برانگیختن دروزی‌ها علیه مقاومت به دنبال آن بود را خنثی کرد. جنبلاط با وجود برخی اختلاف نظر‌ها با حزب الله، از مقاومت حمایت و اسرائیل را مسئول قلمداد کرد و این برخلاف موضع «وئام وهاب» رئیس توحید عربی دروزی بود که خواستار تحقیق بین المللی شد، بدون اینکه اسرائیل را مسئول بداند. این موضع گیری وهاب انتقاد‌های گسترده حامیان مقاومت در لبنان را به همراه داشت، آنها این موضع گیری را با موضع گیری حکیمانه و آگاهانه جنبلاط مقایسه کردند و به نظر می‌رسد که موضع گیری جنبلاط به شدت وهاب را در تنگنا قرار داد.

رای الیوم در ادامه با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان به نقل از منابع خود از اقدامات انجام شده نظامی و میدانی خبر داد.

این منابع به رای الیوم اعلام کردند: حمله اسرائیل، مناطق جنوبی لبنان و بقاع را شامل خواهد شد و شامل بمباران بیروت نخواهد بود، زیرا این حمله موشکباران مستقیم و بدون درنگ تل آویو را به دنبال خواهد داشت. در این حمله فرودگاه، بندر یا نیروگاه برق هدف قرار نخواهد گرفت، زیرا در این صورت مراکز راهبردی در اسرائیل از سوی حزب الله لبنان هدف قرار خواهد گرفت.

منابع یادشده افزودند: بیم آن می‌رود که ارتش اسرائیل دست به حمله زمینی در برخی مناطق مرزی بزند تا در ازای خروج از مناطق تحت اشغال خود، حزب الله را از مرز‌ها دور کند.

رای الیوم در ادامه نوشت: ارتش رژیم اسرائیل در خطوط مقدم در صورت حمله زمینی توان تاب آوری ندارد، زیرا طی ۱۰ ماه توان ماندن در مرز به علت گستردگی و دقت حملات مقاومت به مراکز نظامی این رژیم را نداشته است.

این رسانه به تداوم حملات حزب الله به مواضع و مراکز تجمع نظامیان صهیونیست بدون توجه به تهدید‌های تو خالی رژیم صهیونیستی علیه لبنان اشاره و اضافه کرد که با وجود این تهدیدها، حزب الله به حملات خود علیه اسرائیل ادامه می‌دهد و صدای آژیر در الجلیل به صدا در می‌آید.

رای الیوم افزود: ساعاتی سرنوشت ساز و فضای جنگ بر آسمان لبنان سایه افکنده، بیم حمله گسترده اسرائیل وجود دارد و از سویی واکنش حزب الله و سطح آن نیز مطرح است. تاکنون شواهدی مبنی بر حرکت اوضاع به سمت جنگ گسترده وجود ندارد، اما سطح تنش به شکل بی سابقه از زمان شروع درگیری در جبهه لبنان در هشتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
فقط اگه جنگ کردین لطفا به پولای بورس دست نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
همین عربا فلسطین تو جنگ عراق با ایران مقابل ایران می جنگیدند و طرفدار عراق بودن حالا همه سرمایه مملکت ما خرج اینا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
موشکباران به هزینه چه کسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
آقای عزیزی که میگی جنگ چه ربطی به ماداره انسان که هستیم حیوانات حتی به کمک هم نوع خودشون میان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
الهی بحق علی و اولاد علی ریشه کن بشه اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
به ما چه ربطی داره جنگ کشورهای دیگه از هر 10 خبر 8 تاش اسراییل و غزه
Germany
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
حمله به اسراییل به معنی حمله به آمریکاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
۳۰۰ روزی هست که از این قُپیا زیاد اومدند .
آخرین اخبار