افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا معتقد است نتانیاهو با اقدام به ترور رهبر حماس، اسرائیل را با یک جنگ تمام عیار مواجه کرده است.

«اسماعیل هنیه» ملقب به «ابوالعبد» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که بامداد امروز در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید، از رهبران محبوب مقاومت بود که پس از عملیات طوفان الاقصی به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر در سطح جهان تبدیل شد و رژیم صهیونیستی او را در لیست ترور قرار داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان به منظور بررسی این موضوع مصاحبه‌ای اختصاصی ترتیب داده با اسکات بنت، افسر سابق ارتش آمریکا که در ذیل مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.

- تحلیل شما از ترور اسماعیل هنیه در شرایطی که اسرائیل ماه هاست در غزه جنگی بی سابقه به راه انداخته است، چیست؟

اسکات بنت: نتانیاهو اسرائیل را متعهد به جنگ کامل و تمام عیار کرده است و جبهه دوم را علیه حزب الله در بیروت باز می‌کند و اکنون در تلاش است تا ایران را به یک حمله متقابل تحریک کند تا اثر آبشاری ایجاد کند که ایالات متحده را به حمایت و دفاع بکشاند. اسرائیل بی شک در معرض از واکنش ملت‌های مسلمان است که به طور پیوسته در حال افزایش است.

اسرائیل بار‌ها قوانین خاک ایران را نقض کرده است و اکنون دست به کارزاری برای ترور می‌زند که ممکن است ادامه دار باشد چرا که تجربه نشان داده اسرائیل افساری برای کنترل در اختیار ندارد. وقتی نومیدی اسرائیل به میان می‌آید، نباید هیچ چیز غیر منتظره باشد. نتانیاهو عمر سیاسی خود را تا زمانی که جنگ ادامه دارد ادامه می‌دهد. 


 - به نظر شما اسرائیل با این کشتار می‌تواند به اهداف خود در منطقه برسد؟

اسکات بنت: اسرائیل با این توهم فلج شده است که می‌تواند سایر ملل مسلمان را قلدری، ارعاب، تهدید و بترساند تا تسلیم شوند یا سکوت کنند، در حالی که در واقع برعکس است. کشور‌های مسلمان اطراف اسرائیل اکنون در همبستگی و توافق فلسفی، اخلاقی و معنوی علیه جنایات جنگی فجیعی که اسرائیل مرتکب می‌شود، هستند و با هم متحد شده اند. بنابراین، به معنای واقعی، اسرائیل با دست خود در حال منفجر شدن است و با ایفای نقش به عنوان عامل الزام آور که سایر ملل جهان را علیه خود متحد می‌کند، ساختارشکنی سیاسی خود را تسریع می‌بخشد.

 - یک مقام اسرائیلی بلافاصله پس از ترور اسماعیل هنیه گفت که «این بهترین راه برای پاکسازی جهان است» تحلیل شما از این بیانیه چیست؟

اسکات بنت: این بیانیه استراتژی ترور گسترده‌تری را نشان می‌دهد که اسرائیل شروع به دنبال کردن آن خواهد کرد. من معتقدم که شاهد ترور روزافزون شخصیت‌های رسانه‌های عمومی سیاسی توسط اسرائیل در سراسر جهان خواهیم بود. ما همچنین شاهد ترور‌های بالقوه بسیار واقعی رهبران سیاسی آمریکا توسط اسرائیل خواهیم بود که در آن آنها تلاش می‌کنند تقصیر را به گردن سایر کشور‌های جهان بیندازند. شعار موساد اسرائیل را به خاطر بیاورید: «باید از طریق فریب، جنگ به راه انداخت».

 اسرائیل قبلاً در رسانه‌های غربی و کنگره آمریکا این تبلیغات را منتشر کرده است که ایران قصد دارد دونالد ترامپ را ترور کند و ایران در حال برنامه‌ریزی حملاتی علیه المپیک و دروغ‌های دیگر است. این نشان می‌دهد که قصد اسرائیل و استراتژی آن چیست. اسرائیل قصد دارد ترور‌ها و حملاتی را در ایالات متحده و اروپا آغاز کند و تلاش کند ایران را به عنوان بخشی از استراتژی تحریک ایالات متحده برای حمایت از جنگ اسرائیل و در واقع تحریک ایران، مقصر جلوه دهد، به این امید که آمریکا نه تنها این کار را انجام دهد بلکه وارد یک جنگ بزرگتر شود، اما آمریکا در نهایت نابود خواهد شد، که این هم دستور العمل بلندمدت اسرائیل است.

بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری، جایگزین جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور شود و سپس باراک اوباما را به عنوان معاون رئیس‌جمهوری خود معرفی کند. در آن زمان اسرائیل ممکن است دونالد ترامپ را ترور کند و ایران را مقصر این ترور قرار دهد. چرا؟ اسرائیل یک دولت ریاست جمهوری ضعیف و گیج کننده دموکرات را ترجیح می‌دهد که در حال حاضر با کاخ سفید بایدن دارد تا یک دولت محافظه کار جمهوری خواه ترامپ که به نظر قوی‌تر و وطن پرست‌تر می‌رسد، که در نهایت توسط مردم آمریکا مجبور به کنار گذاشتن هر گونه برنامه جنگی علیه ایران یا روسیه خواهد شد. اسرائیل این را می‌داند.

 - پیش بینی شما از واکنش مقاومت به این حادثه در روز‌های آینده چیست؟

اسکات بنت: من فکر می‌کنم ما شاهد خواهیم بود که کشور‌های اطراف اسرائیل در یک پیمان دفاعی متقابل متحد شوند و کمپین پهپاد‌های الهام گرفته از یمن حمله به مشاغل کلیدی، بانک ها، پوشاک لوکس، رایانه و سایر اهداف تجاری، اینترنتی و اقتصادی را در مراکز تجاری تل آویو، الخلیل و دیگر شهر‌ها و شهر‌های توسعه یافته در اسرائیل آغاز خواهند کرد. 

تعجب نمی‌کنم اگر سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های اسرائیل با همان حملاتی که اسرائیل علیه ایران، بیروت و سوریه آغاز کرده است، هدف قرار گیرند. همچنین ممکن است شاهد باشیم که اکثریت کشور‌های جهان از طریق سازمان ملل متحد اعلام می‌کنند که یک جنگ جدید، اتهام جنایات علیه اسرائیل مطرح شده و درخواست جدیدی برای انحلال اعلامیه ۱۹۴۸ سازمان ملل متحد که در وهله اول اسرائیل را شامل می‌شود، اعلام کنند.همچنین ممکن است هر پاسپورت اسرائیل تحریم شود و انزوای کامل و طرد اسرائیل آغاز شود. 

این به طور طبیعی سرمایه گذاری اقتصادی و بازگشت صهیونیست ها به اسرائیل را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و فروپاشی این رژیم و آغاز یک جنگ داخلی را تسریع می‌کند. 

 - به نظر شما آیا آمریکا همدست اسرائیل در ترور‌هایی شبیه هنیه است؟

اسکات بنت: هر رهبر سیاسی، شرکت رسانه‌ای و مشاور نظامی آمریکایی که نسل کشی را تشویق می‌کند که اسرائیل مرتکب شده است و اسرائیل را با سلاح‌هایی برای ارتکاب این قتل‌ها و جنایات علیه بشریت و تامین مالی به نسل کشی تجهیز کرده است، آمریکا قطعاً در جنایات علیه بشریت مقصر است که اسرائیل مرتکب آن شده است.

 در نتیجه این شرارت معنوی، خداوند ممکن است خیلی زود ایالات متحده را به همان سردرگمی، جنگ و آشفتگی که بر مردم فلسطین تحمیل کرده است فرو بپاشد. البته، این ممکن است آغاز بیداری بزرگ در آمریکا باشد، جایی که صهیونیست‌های اسرائیلی در نهایت رانده و سرنگون می‌شوند و تجدید ایمان در آمریکا پدیدار می‌شود. 

 اسکات بنت افشاگر و افسر سابق جنگ روانی ارتش که سابقه همکاری با وزارت خارجه آمریکا را هم دارد. این تحلیلگر راشاتودی و پرس تی وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی سن‌خوزه، کارشناسی ارشد را از دانشگاه جرج میسون و دکتری را از دانشگاه کاتولیک آمریکا دریافت کرده است. از وی مقالات و تحلیل‌های زیادی در رسانه‌های به روز جهان منتشر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار