آمار‌های رسمی دولت آلمان نشان می‌دهد صادرات این کشور در ماه مه (اردیبهشت) کاهشی بیش از حد انتظار داشته است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: اداره آمار فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات این کشور در ماه مه نسبت به ماه قبل از آن (آوریل -فروردین) ۳.۶ درصد کاهش داشت و به رقم ۱۳۱.۶ میلیارد یورو (۱۴۲.۶ میلیارد دلار) رسید.

کاهش صادرات آلمان، بعد از دو ماه افزایش جزیی رخ داده و بدتر از پیش بینی تحلیگران شرکت اطلاعات مالی «فکت سِت» (Factset) بوده که انتظار داشتند این کاهش ۲.۵ درصد باشد.

صادرات آلمان به اتحادیه اروپا ۲.۵ درصد کاهش داشت در حالی که صادرات به خارج از این اتحادیه کاهشی ۴.۹ درصدی را تجربه کرد.

صادرات به چین، بزرگترین شریک تجاری آلمان در سال ۲۰۲۳ میلادی هم با ۱۰.۲ درصد کاهش همراه بود.

آمریکا همچنان بزرگترین وارد کننده کالا‌های «ساخت آلمان» باقی مانده هر چند که صادرات به بزرگترین اقتصاد جهان نیز کاهشی ۲.۹ درصدی را ثبت کرده است.

آلمان همچنین در ماه مه میلادی، کالا‌هایی به ارزش ۱۰۶.۷ میلیارد یورو وارد کرد که نسبت به ماه قبل از آن (آوریل) ۶.۶ درصد کاهش داشت و مازاد تجاری این کشور به ۲۴.۹ میلیارد یورو رسید.

آلمان تنها اقتصاد پیشرفته بزرگ جهان بود که سال گذشته به دلیل دست و پنجه نرم کردن با تورم افسارگسیخته، کاهش رشد تولید و ضعف در شرکای تجاری کلیدی، دچار رکود شد.

انتظار می‌رود اقتصاد این کشور امسال از حالت انقباض شدید خارج شود و رونق اندکی کسب کند هر چند که شاخص‌های جدید اقتصادی نشان می‌دهند که این روند ممکن است نسبت به پیش بینی‌های قبلی آهسته‌تر باشد.

دولت آلمان رشد اقتصادی ۰.۳ درصد را برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار