برنامه جهانی غذا به دلیل بحران انسانی در غزه خواستار استقرار آتش‌بس فوری در این باریکه شد.

استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح، استراتژی است که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به طور گسترده به آن متوسل شده است. جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و فراتر از آن، هدف قرار دادن امدادگران بین المللی در این باریکه به منظور ایجاد بی‌ثباتی و تهدیدات امنیتی در روند امدادرسانی به فلسطینی‌ها بخشی از تاکتیک‌های صهیونیست‌ها در این راستا به شمار می‌رود.  

به گزارش الجزیره، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل از گرسنگی گسترده در نوار غزه و شرایط فاجعه بار انسانی در این باریکه خبر داد.  

این آژانس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه هستیم. به دلیل دسترسی غیرقابل اتکا و محدود به منابع، خانواده‌های فلسطینی به طور مستمر و به اندازه‌ای که نیاز است به کمک‌های غذایی دسترسی ندارند.  

در ادامه این پیام آمده است: اکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در غزه با سطحی فاجعه بار از گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.  

نهاد‌های بین المللی همانند سازمان جهانی بهداشت نسبت به شرایط نامساعد در غزه به دلیل ادامه جنگ و نبود امکانات بهداشتی و اقلام ضروری هشدار می‌دهند. سوء تغذیه و نبود آب آشامیدنی سالم، فلسطینیان را در معرض بیماری‌های مختلف قرار می‌دهد.  

از طرفی، به دلیل بمباران بیمارستان‌ها و نبود تجهیزات لازم، مراکز درمانی توان ارائه خدمات به تمامی مراجعه کنندگان را ندارند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا غیرنظامیان فلسطینی اکنون در یک بحران انسانی گسترده قرار بگیرند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار