کوتاهی کانادا در پایبندی به تعهدات مالی ناتو ممکن است این کشور را با فشار‌های بلوک نظامی مواجه سازد.

پولیتیکو نوشت: کشور‌های عضو ناتو در اجلاس آتی این سازمان در این هفته ممکن است کانادا را به دلیل عدم پایبندی این کشور به تعهدات این بلوک نظامی در ۱۰ سال گذشته تحت فشار قرار دهند.

طبق این گزارش، در چند سال گذشته، اتاوا در بین ۳۲ عضو این ائتلاف خارجی نتوانست هزینه‌های نظامی داخلی مورد نیاز را برآورده کند و شاخص‌های لازم برای تامین مالی تجهیزات جدید را به دست نیاورد. کانادا همچنین برنامه‌ای برای دستیابی به آن شاخص‌ها ندارد.  

این موضع باعث نارضایتی سایر اعضای ناتو شده است، از این رو کشور‌های عضو این بلوک قصد دارند کانادا را تحت فشار قرار دهند و خواستار تخصیص بودجه برای هزینه‌های مورد نیاز ناتو هستند.  

این نشریه خاطرنشان می‌کند که این مشکل هر سال بدتر می‌شود، زیرا اتاوا سرسختانه هزینه‌های دفاعی را به میزان لازم افزایش نمی‌دهد.

در سال ۲۰۱۴، کانادا تعهدی را امضاء کرد که ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای این بلوک هزینه کند، اما از آن زمان تاکنون به وعده خود عمل نکرده است. بلژیک، کشور دیگری است که هزینه‌های لازم برای ناتو را برآورده نکرده و وعده اصلاح این وضعیت را تا سال ۲۰۳۵ می‌دهد. اما کانادا از دادن تاریخ در این مورد خودداری می‌کند.

اجلاس سران ناتو از ۹ تا ۱۱ ژوئیه در واشنگتن برگزار خواهد شد و زمان آن مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد امضای پیمان آتلانتیک شمالی در سال ۱۹۴۹ است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: سازمان ناتو ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار