گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که رژیم صهیونیستی به طور هدفمند به زندانیان فلسطینی در بند این رژیم گرسنگی تحمیل می‌کند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به طور گسترده اقدام به بازداشت غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری به بهانه ارتباط با جنبش حماس کرده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از بازداشت شدگان در شرایط بسیاری بدی به سر برده و از کمترین حقوق انسانی محروم هستند.  

به گزارش الجزیره، سازمان حقوق بشری "مرکز دفاع از آزادی و حقوق مدنی حریت" امروز (دوشنبه) اعلام کرد: شرایط زندان اوفر به دلیل کمبود مواد غذایی در این زندان بسیار وخیم است.

یکی از وکلای این مرکز حقوق بشری با بازدید از این زندان در بیرون از رام الله اعلام کرد: بسیاری از بازداشت شدگان در یک بازه زمانی کوتاه میزان زیادی وزن کم کرده‌اند که خود گویای شرایط تغذیه‌ای نامناسب آنها در این زندان است.  

زندانیان فلسطینی در گفت‌وگو با یکی از نمایندگان این نهاد بشردوستانه اعلام کردند که زمانی که از مقامات زندان درخواست غذای کافی برای سیر کردن شکم خود می‌کنند، با بد رفتاری و خشونت زندان‌بانان صهیونیست مواجه می‌شوند.  

مرکز دفاع از آزادی و حقوق مدنی حریت تاکید دارد که مقامات صهیونیست در این زندان به صورت هدفمند از تاکتیک گرسنگی دادن به بازداشت شدگان برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌گیرند.  

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ۲۶ ژوئن به طور رسمی دستور داد جیره غذایی زندانیان فلسطینی در بند این رژیم کاهش یابد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار