گزارشگر ویژه سازمان ملل از مصونیت بخشی به رژیم صهیونیستی در نهاد‌های بین المللی درخصوص نسل‌کشی فلسطینیان انتقاد کرد.

در حالی بیش از ۳۷ هزار فلسطینی در غزه توسط نظامیان صهیونیست به خاک و خون کشیده شده‌اند که کشور‌های غربی چشم خود را به روی این توحش بسته و سازمان‌های بین المللی نیز در محکوم کردن تل‌آویو ناتوان مانده‌اند. از این رو، بار دیگر منطق رئالیستی در نظام بین الملل آشکارا توهمات لیبرالی را زیر پا له کرده است.  

به گزارش الجزیره، فرانسیسکا آلبانز، گزارشگر ویژه سازمان ملل امروز (دوشنبه) مردم فلسطین در غزه را قهرمان اعلام کرد.  

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما همگی باید از قربانی شدن مردم غزه شرمنده باشیم، زیرا فرهنگ مصونیت از مجازات که سیستم چندجانبه را در برگرفته امکان نسل‌کشی آنان را فراهم کرده است.

این اظهارات در پاسخ به اظهارات یان اگلاند، رئیس شورای پناهندگی نروژ مطرح شد. وی در این باره اعلام کرد: کارکنان ما علی‌رغم آواره شدن و مواجهه با مرگ، همچنان بدون وقفه در غزه در حال ارائه خدمات هستند.  

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تاکید دارد که قدرت‌های بزرگ همانند آمریکا، سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی را به وجود آورده و قوانین برآمده از آنها را در راستای منافع خود تعریف می‌کنند. با این حال، واشنگتن و متحدانش هر جا که با تضاد میان منافع ملی و قوانین برآمده از نهاد‌های بین المللی مواجه شوند، منافع ملی را برگزیده و قوانین را زیرپا می‌گذارند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار