روسیه فاش کرد جاسوسان اوکراین با خلبانان روسی تماس گرفتند و قصد ارعاب آنان را برای ربودن بمب افکن‌ استراتژیک روسیه را داشتند.

خبرگزاری‌های روسی امروز دوشنبه به نقل از دفتر رسانه‌ای سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش دادند که این آژانس تلاش اوکراین برای سازماندهی ربوده شدن بمب‌افکن راهبردی روسی با نام TU-۲۲M۳ به خاک خود را خنثی کرد.

 تاس به نقل از دفتر رسانه‌ای سرویس امنیت فدرال نوشت که روسیه در جریان این عملیات اطلاعاتی دریافت کرد که به نیرو‌های این کشور کمک کرد تا به فرودگاه نظامی اوزرن (این فرودگاه در شهر ژیتومیر کشور اوکراین قرار دارد) حمله کنند.

امنیت فدرال روسیه افزود که سازمان اطلاعات این کشور دخالت مستقیم سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای ناتو در برنامه ریزی عملیات را کشف کرده است.

خلبان این بمب افکن اظهار داشت که جاسوسان کی یف از طریق تلگرام با او تماس گرفته و از روش های متقاعدسازی و ارعاب علیه او استفاده کرده و از وی خواسته اند تا اطلاعات فنی درباره بمب افکن های استراتژیک روسی از این نوع و برنامه پرواز آنها را ارائه دهد. خلبان روسی از فروش بمب افکن خود به دشمن خودداری و فاش کرد که به سرعت فرمانده خود را از این مکالمات مطلع کرده است.

 شایان ذکر است Tu-۲۲ قادر است با سرعت ۲۳۰۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع ۱۳۰۰۰ متری مسافت ۶۰۰۰ کیلومتر پرواز کند و بدون سوخت گیری بازگردد.

مترجم: مینا عظیمی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۳
روسیه در حمله ب اوکراین بیمارستان رو هدف قرار داده... چرا خبری از این حمله رو درج نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۳
2300 کیلومتر در ساعت؟! خدای من چه قدرتی موتورش داره.
Iran (Islamic Republic of)
رضاا
۱۹:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۳
خواهشمندم بجای واژه عربی ارعاب از واژه پارسی ترساندن استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۳
آگه از واژه انگلیسی استفاده میکرد باز هم معترض میشدی؟، آدم خودفروش و خودباخته و دین گریز هیچ فایده و سودی نه برای خانواده خود و نه برای جامعه خود و نه برای دنیا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
تو چرا برای واژه عربی اینقدر عرق داری خوب حرف بجایی زد گفت فارسی بگین چه ربطی به انگلیسی داره چقدر بعضی تندروهای عرب زده دنبال دعوا کردن هستن پس تو وطن فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۳
آمریکا با این اوکراینش تا جنگ جهانی سوم رو راه نندازه ولکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۳
لعنت بر آمریکا و روسیه تجاوز گر
آخرین اخبار