توحش رژیم صهیونیستی در غزه تاکنون جان نزدیک به ۲۰۰ تن از کارکنان آنروا را گرفته است.

جنگ ۹ ماهه رژیم صهیونیستی در غزه علاوه بر ویرانی‌های گسترده، ده‌ها هزار غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و ۲ میلیون فلسطینی را در داخل این باریکه آواره کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی به هر جنبنده‌ای در غزه به چشم یک هدف مشروع می‌نگرد. از این رو، تعجبی ندارد که تیم‌های امدادی نیز آماج حملات صهیونیست‌ها هستند.  

به گزارش الجزیره، فیلیپ لازارینی، کمیسر عمومی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تا به امروز دستکم ۱۹۶ تن از نیرو‌های امدادی آنروا در حملات (رژیم) اسرائیل به این باریکه جان خود را از دست داده‌اند.  

وی در ادامه با اشاره به ویرانی‌های گسترده در غزه، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از اماکن سازمان آنروا در غزه در حملات صهیونیست‌ها ویران شده و بیش از ۵۰۰ غیرنظامی که در اماکن سازمان ملل پناه گرفته بودند، کشته شدند.  

تنها در حمله روز شنبه رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای وابسته به سازمان آنروا در غزه دستکم ۱۶ نفر جان باخته و ۷۵ تن زخمی شدند.  

پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست اکنون لایحه‌ای را در دست دارد که براساس آن به دنبال تروریستی اعلام کردن سازمان آنروا است. همچنین این لایحه مانع از ادامه فعالیت این نهاد وابسته به سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی و قدس شرقی خواهد شد. همچنین کارکنان آنروا از مصونیتی که کارکنان سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی دارند، محروم خواهند شد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار