پس از سقوط و نقص‌های مکرر هواپیمای ۷۳۷ مکس از شرکت بوئینگ، این شرکت به کلاهبرداری از آمریکا اعتراف کرد.

پس از اینکه وزارت دادگستری آمریکا تایید کرد که شرکت بوئینگ پس از سقوط دو فروند ۷۳۷ مکس، به توافق قبلی عمل نکرده است، بوئینگ به توطئه کلاهبرداری از آمریکا اعتراف کرد.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس توافق اولیه، بوئینگ با جریمه کیفری مواجه است که ممکن است به ۴۸۷.۲ میلیون دلار برسد که حداکثر جریمه مجاز بر اساس قانون است. با این وجود میزان واقعی جریمه توسط قاضی تعیین خواهد شد. 

بوئینگ یک ناظر شرکتی منصوب خواهد کرد و موظف است حداقل ۴۵۵ میلیون دلار برای حمایت از برنامه‌های انطباق و ایمنی خود در سه سال آینده هزینه کند، این شرکت همچنین طی این سه سال تحت نظارت قضایی خواهد بود.

وزارت دادگستری آمریکا در ماه مه گذشته اعلام کرد که بوئینگ از توافق به تعویق انداختن تعقیب قضایی برای سال ۲۰۲۱ مربوط به سقوط هواپیما که در روز‌های پایانی دولت ترامپ اتفاق افتادده بود، صرف نظر کرده است. این شرکت در ژوئن گذشته به دادستان‌ها اطلاع داد که با حکم آنها مبنی بر اینکه توافق قبلی را نقض کرده، مخالف است.

به عنوان بخشی از توافقنامه ۲۰۲۱، بوئینگ ۲۴۳.۶ میلیون دلار جریمه پرداخت و اقرار کرد که اداره هوانوردی فدرال آمریکا را در مورد سیستم کنترل پرواز مرموز مرتبط با سوانح غم انگیز فریب داده است. همچنین متعهد شد که روش‌های ایمنی داخلی خود را بهبود بخشد. در مقابل، دولت پس از ۳ سال اتهام جنایی علیه این شرکت را پس خواهد گرفت که این تصمیم انتقاد شدید خانواده‌های قربانیان را برانگیخت.

بوئینگ ۷۳۷ مکس در سال‌های اخیر بارها در مرکز اخبار سوانح هوایی بوده است که آخرین آنها در ژانویه ۲۰۲۴ روی داد. در آن زمان درب کابین یکی از این هواپیماها که متعلق به خطوط هوایی آلاسکا بود، در میانه پرواز، جدا شد. پس از این حادثه، آژانس تنظیم مقررات هوانوردی غیرنظامی آمریکا فعالیت ۱۷۱ هواپیما از ۲۱۸ هواپیمای ۷۳۷ مکس را به حالت تعلیق درآورد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۳
آمریکا = جون مردم فدای پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۳
هر دم از این باغ بری میرسد
آخرین اخبار